וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המדד השלילי: איגוד לשכות המסחר קורא להקפאת תעריפי הארנונה ב-2005

הרצל לקס

17.10.2004 / 12:45

נשיא האיגוד, אוריאל לין: "כתוצאה מניהול כושל לאורך שנים, רשויות רבות קיבלו אישורים להעלות את שיעור הארנונה הרבה מעבר למה שאושר בכנסת והרבה מעבר לעליית המדד"



"יש להקפיא מיידית את שיעורי הארנונה לשנת 2005", כך דורש הבוקר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ממשרדי האוצר והפנים. דבריו של לין באים בתגובה למדד המחירים השלילי בחודש ספטמבר (ירידה של 0.2%) שמסכם עלייה של 0.8% בלבד במדד המחירים לצרכן ב-12 החודשים האחרונים.



לין טוען כי שיעורי הארנונה הרקיעו בשנים האחרונות, הרבה מעבר לעליית המדד. "כתוצאה מניהול כושל לאורך שנים, רשויות רבות קיבלו אישורים להעלות את שיעור הארנונה הרבה מעבר למה שאושר בכנסת. כל זה גרם לכך שהארנונה ברשויות מהווה כיום אחת מן העלויות הכבדות ביותר המוטלות על המגזר העסקי", קובל לין.



עיריית תל אביב, למשל, העלתה מאז 2001 את שיעור הארנונה לעסקים בכ-30% - מעל ומעבר לשיעור האינפלציה המצטבר בשלוש השנים האלו. לין קורא שלא "ללכת שולל אחר המשבר המלאכותי שיצרו ראשי הרשויות" שלא משלמים משכורת בתקווה שקופת המדינה תממן לבסוף את מחדליהם. ההקפאה של תעריפי הארנונה צריכה לשמש, לדעת לין, כזרז להפעלת מקדמי היעילות ברשויות המקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully