וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולינג'ר מוכרת את "ג'רוזלם פוסט" ו"ג'רוזלם ריפורט" למרקעי תקשורת תמורת 13.2 מיליון דולר

TheMarker

16.11.2004 / 20:10

סגירת העסקה צפויה בתוך חודש; אלי עזור, הבעלים של מרקעי תקשורת, הוא מבעלי חברת צ'רלטון והעיתון ברוסית "נובוסטי"



המו"לית הולינג'ר אינטרנשונל (סימול HLR) הודיעה היום על מכירת "ג'רוזלם פוסט" ו"ג'רוזלם ריפורט" תמורת 13.2 מיליון דולר במזומן לחברת מרקעי תקשורת שבבעלות אלי עזור, בעלי העיתון ברוסית "נובוסטי" וחברת חברת צ'רלטון.



מכירת חברת פליסטיין פוסט לימיטד, החברה שמוציאה לאור את שני העיתונים, נעשית במסגרת ארגון מחדש אסטרטגי שמבצעת הולינג'ר. הולינג'ר, המוציאה לאור גם את העיתון האמריקאי "שיקגו סאן-טיימס", מסרה כי השלמת העסקה צפויה עד אמצע החודש הבא.



גורדון פאריס, המנכ"ל והיו"ר הזמני של הולינג'ר אינטרנשונל, אמר כי במהלך השנה החולפת נקטה החברה בשורה של פעולות "למיקסום ערך לבעלי המניות ולמצב את הולינג'ר לרווחיות מוגברת והצלחה בטווח הרחוק". עוד הוסיף כי "העסקה של היום מייצגת צעד נוסף בכיוון מטרות אלה, ותאפשר להנהלת החברה להקדיש את מלוא תשומת הלב לשיפור האיכות והפוטנציאל של נכסיה בצפון אמריקה".



פאריס, אשר הגדיר את "ג'רוזלם פוסט" ו"ג'רוזלם ריפורט" כפרסומים מובילים במזרח התיכון, "אשר קבעו סטנדרט של מצוינות בתחום העיתונות", אמר העיתונים יהיו ב"ידיים טובות" בעקבות העסקה.



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הגישה השבוע כתבי אישום אזרחיים בהונאה נגד מנכ"ל הולינג'ר לשעבר, קונרד בלאק. איל העיתונות הבריטי חשוד כי ביחד עם נשיא החברה, דיוויד רדלר, ביצעו עסקות עם הולינג'ר, אשר הניבו עבורם רווחים אך פגעו בחברה, ולא נחשפו כחוק בפני המשקיעים.



בארה"ב תלויה ועומדת נגד בלאק גם תביעה מצד הולינג'ר אינטרנשונל, המאשימה אותו בגזילת 400 מיליון דולר. בלאק זכה בתחילת אוקטובר בניצחון במאבק המשפטי נגד הנהלת החברה, כאשר בית משפט פדרלי דחה תביעה שהגישה הולינג'ר נגד בלאק, בדרישה כי ישיב לחברה 1.25 מיליארד דולר. עם זאת, פסילת התביעה על ידי השופט היתה על בסיס טכני, בטענה כי לא ניתן לבסס את התביעה על סעיפי החוק שלהפרתם טענה החברה.



בחודש יולי ספג בלאק מהלומה במאבק משפטי אחר שניהל נגד הולינג'ר, אשר מוציאה לאור גם את "שיקגו סאן-טיימס" ועיתונים נוספים, כאשר בית משפט בארה"ב דחה את דרישתו למנוע הולינג'ר למכור את היומון הבריטי "טלגרף" ב-1.3 מיליארד דולר. בלאק טען בעתירה כי העיתון הוא "היהלום שבכתר" של הולינג'ר, וכי מכירתו תהפוך את החברה מחברת מדיה מובילה לחברה שתהיה לא יותר מצל של עצמה.



בלאק התפטר מראשות הולינג'ר אינטרנשונל לפני שנה, בעקבות חשיפה כי דו"חות השכר שלו ושל דירקטורים אחרים זויפו. באותה עתה התפטר גם רדלר. ועדת חקירה פנימית של הולינג'ר קבעה כי 32 מיליון דולר בתשלומים למנהלים לא אושרו על ידי ועדת השכר של החברה ולא על ידי הדירקטוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully