וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם באומן למנכ"ל הרשות השנייה: לקוחותינו ייפגעו קשות ממצב בו אילן שילוח יהיה בעלים של משרד פרסום ושל ערוץ מסחרי

איילה צורף

28.11.2004 / 16:06

בסביבתו של שילוח, בעלים במקאן אריקסון המתעתד להיות גם בעלים בערוץ 10, אומרים: בני גאון מחזיק ב-30% מטלעד ומעורב גם בפעילות העסקית של בנו - משה גאון המחזיק בבעלות בבאומן-בר-ריבנאי



במכתב ששלח היום יורם באומן למנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שקלאר, הוא מבקש ממנו הסברים כיצד יוכל בעלים של משרד פרסום להיות גם בעלים של ערוץ מסחרי, שכן שילוח מחזיק 18% מהבעלות על מקאן אריקסון, בה בעת שהוא מנסה להיכנס כשותף, באחוזים בודדים, בערוץ 10.



במכתבו כותב באומן, בעלים במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, "מאחר שעד כה היה ידוע ברבים, ולמיטב ידיעתי אף מצוין בחוק הרשות השניה שפרסומאים אינם יכולים להחזיק במניות ערוץ טלוויזיה מסחרית, בין היתר בשל הבעייתיות התחרותית הקיימת בכך, אני פונה אליך לקבלת הבהרות בנושא זה. לקוחותינו ייפגעו עסקית מאישור מהלך זה, שיביא בוודאות למתן העדפה חד צדדית למתחרים שלהם ויחשוף את סודותיהם המסחריים. עמדת משרדנו, מאז הקמת הטלוויזיה המסחרית היתה שיש לקיים הפרדה בין פרסומאים והמדיה אותה הם רוכשים. הדבר נועד למנוע לזות לשון, ומניעת ניצול עמדות כוח שעלולות לפגוע במרקם העדין במשולש ? פרסומאים, מפרסמים, מדיה", כותב באומן.



ולמרות זאת, בסביבתו של שילוח אומרים "הפוסל, במומו פוסל", ומזכירים כי בשנים החולפות היו לא מעט חפיפות בין בעלי משרדי פרסום לבעלי מדיה. כך למשל הם מציינים את בני גאון, שמחזיק ב-30% מטלעד, והיה בעל שליטה בחברת שילוט החוצות פוסטרמדיה שקרסה, ואשר מעורב גם בפעילות העסקית של בנו, משה גאון, המחזיק בכ-25% מבאומן-בר-ריבנאי. עוד הם מציינים כי צדיק בינו, החזיק עד לפני כשנה אחוזים בודדים במקאן אריקסון (עוד בימים בהם היה המשרד מקאן קשר בראל), כמו גם בעלות ברשת.

במכתבו לשקלאר, אומר באומן: "אבקש לדעת בהקדם, האם הרשות שינתה את עמדתה לגבי האפשרות של קיום מעורבות משרדי פרסום או פרסומאים הממשיכים להחזיק מניות במשרד פרסום, באחזקה ישירה או עקיפה במניות ערוץ טלוויזיה מסחרית. אודה על קבלת הבהרה מה הם התנאים שעל פיהם מר שילוח קיבל אישור לפעול למימוש אחזקת מניות בערוץ 10 או כל ערוץ טלוויזיה אחר, ומה הם הסייגים אליהם התחייב. האם למשל קיימת התחייבות של מר שילוח למכור את מניותיו במשרד הפרסום עוד לפני כניסה לאחזקה בערוץ 10. אודה על תשובה בהירה וברורה בנושא בהקדם עוד לפני שעסקה זו מאושרת על ידכם ועל ידי הממונה על ההגבלים העסקיים על מנת שנוכל לשקול את המשך צעדינו בעניין זה".



אילן שילוח סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully