וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים ינקטו היום עיצומים בעקבות הכאת רופא על ידי בני משפחתה של חולה

רן רזניק

12.12.2004 / 9:05

משעה 12 בצהריים יעברו הרופאים למתכונת של תורנות לילה ושבת עד ליום שני ב-7 בבוקר; יטפלו בעיקר במקרים דחופים וחלק מהניתוחים עלולים להידחות



היום ב-12:00 אמורים הרופאים בכל מוסדות הבריאות הציבוריים במדינה לפתוח בפעולות מחאה בעקבות הפגיעה בשבוע שעבר בד"ר דורון צאלי, גריאטר מחוז תל אביב בקופת חולים כללית, על ידי בני משפחתה של חולה.



הרופאים יעבדו כרגיל עד 12 בצהריים, אז יעברו למתכונת של תורנות לילה ושבת עד ליום שני ב-7 בבוקר. משמעות הדבר היא שהרופאים יטפלו בעיקר במקרים דחופים וחלק מהניתוחים עלולים להידחות. ואולם, אין מדובר בשביתת רופאים או בהשבתת מוסדות הבריאות, אלא בצעדים שמשמעותם העיקרית היא מחאה ציבורית כנגד האלימות נגד צוותים רפואיים בבתי החולים והפעולות המעטות מדי, לטענת הרופאים, שעושים רשויות הבריאות למיגור התופעה.



ד"ר צאלי הותקף על ידי בני משפחה של חולה שלא היו מרוצים מקביעתו כי יש לאשפזה במחלקה סיעודית ולא במחלקה סיעודית בבית החולים השיקומי הפרטי "רעות" בתל אביב. בעקבות התקיפה החמורה של ד"ר צאלי הוא אושפז במחלקה אורתופדית א' בבית החולים הממשלתי "אסף הרופא" בצריפין, אך אתמול בסביבות 22:00 התברר כי גם הוא לא מוגן מספיק, ואל חדרו הגיעו ללא הודעה או בקשה מוקדמת שניים מבני המשפחה של החולה שבניה תקפו אותו. בני המשפחה ביקשו לעשות "סולחה" בינו לבין התוקפים, אולם הוא סירב לדבר איתם, דרש מהם לעזוב מיידית את החדר, והזעיק את אנשי הביטחון של בית החולים והמשטרה. ד"ר צאלי הודיע לקצין הביטחון של בית החולים, כי הוא רואה את המקרה הזה בחומרה ודרש להציב באופן מיידי שמירה צמודה לחדרו כדי להגן עליו מפני מקרה דומה.



כפי שפורסם ב"הארץ" עוד לפני תקיפתו של ד"ר צאלי, ניסתה לשכת שר הבריאות דני נוה להתערב לטובתה של החולה, אולם לשכת השר טענה בתגובה כי הדבר נעשה רק במסגרת בירור המקרה בעקבות פניית המשפחה. שלשום התקשר שר הבריאות נוה לד"ר צאלי ושוחח עמו על המקרה. בעקבות זאת הודיע אתמול השר, כי הורה למנכ"ל המשרד פרופ' אבי ישראלי ליישם את מסקנות הוועדה שהעלתה ב-1998 שורה של המלצות לטיפול באלימות מגד צוותים רפואיים, אולם רוב המלצותיה לא יושמו עד עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully