וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג צנח ל-4.324 שקלים

הרצל לקס

14.12.2004 / 16:15

בנק לאומי: "4.32 שקלים היא רמת תמיכה חשובה. למרות החולשה היום, הרמות הנמוכות של הדולר הן הזדמנות קנייה. השוק מגלם העלאת ריבית של 0.25% בארה"ב היום"


מגמת הייסוף בשערו של השקל נמשכה גם היום, ואפילו ביתר שאת. שערו היציג של הדולר נפל בכ-0.8% ל-4.324 שקלים והוא משלים בכך ירידה של יותר מ-3% מאז תחילת נובמבר. חולשת הדולר באה למרות היציבות שלו בשוקי המט"ח בעולם, שם הוא נסחר מול היורו ביציבות סביב רמה של 1.33 דולר ליורו. היורו היציג נקבע בירידה של כ-0.5% על 5.7587 שקלים.

מחזורי המסחר בשוק המט"ח המקומי נמוכים מאלו שנרשמו אתמול, ועיקר הפעילות היא של בנקים מקומיים. אילן ויסקין, מנהל חדר המסחר של בנק לאומי, עדיין מאמין שהרמות בהן נסחר הדולר היום הם הזדמנות קנייה: "טווח המסחר בתקופה הקרובה ינוע לדעתנו בין 4.32 שקלים, רמת תמיכה חשובה שהוכיחה עצמה היום ל-4.38 שקלים".

לדברי ויסקין, השפל של הדולר היום כבר מגלם את הציפיות להגברת היציבות הפוליטית-מדינית בישראל, ציפיות שמאפילות על נתונים שדווקא תומכים בדולר, כמו העלאת הריבת ב-0.25%, שצפוי הפדרל ריזרב לבצע היום. ויסקין אומר כי עיקר הפעילות מיוחסת לבנקים המקומיים וכי למרות הסימנים להגברת הפעילות הפיננסית של משקיעים זרים בשוק ההון, לא ניכרת פעילות מיוחדת מצד הבנקים הזרים.

האמונה של ויסקין בהתחזקות עתידית של הדולר נובעת גם מפער הריביות המצטמק מול השקל. לפני חצי שנה, לפני עידן העלאות הריבית בהן החל גרינספאן, עמד פער הריביות (לזמן קצר) בין השקל לדולר על 3.1%. היום, לאחר ההעלאה הצפויה, הוא עומד על 1.65%, אבל בשוק המקומי כבר מדברים על הפחתה קרובה נוספת של 0.2% בריבית מצד בנק ישראל, ייתכן שכבר החודש. מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן של חודש נובמבר ומדד שלילי נוסף צפוי לחזק את הסיכוי להפחתת ריבית נוספת מצד קליין, האמורה לאושש את הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully