וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: לא ניכנס בשלב זה לממשלה בשל ההתנגדות להתנתקות; ההידברות תימשך

מזל מועלם

16.12.2004 / 15:26

יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, נפגש בצהריים עם ראש צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, עו"ד יורם ראב"ד; הצדדים מסרו בתום הפגישה כי, "המו"מ התנהל ברוח טובה ומתוך רצון טוב"



ש"ס לא תיכנס בשלב זה לממשלה בשל התנגדותה לתוכנית ההתנתקות. בהודעה שפירסמו ש"ס והליכוד בצהריים (חמישי) נאמר כי ההידברות בין הליכוד לש"ס תימשך וכי אם ישתנו הנסיבות המדיניות, יתאפשר לש"ס לבחון מחדש את עמדתה בנושא ההתנתקות. ראש הממשלה, אריאל שרון, ויו"ר ש"ס, חכ" אלי ישי ייפגשו ביום ראשון כדי להמשיך בהידברות.



יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, נפגש בצהריים עם ראש צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, עו"ד יורם ראב"ד. הצדדים מסרו בתום הפגישה כי "המו"מ התנהל ברוח טובה ומתוך רצון טוב כדי לאפשר את כניסת ש"ס לקואליציה". בהודעה נאמר עוד כי בשיחה העלו נציגי ש"ס דרישות בתחום החברתי ואת הצורך לייישב את המשבר בשירותי הדת. נמסר כי הוסכם להמשיך בדיון בנושאים אלה, אם יהיו נסיבות מתאימות במגמה למצוא פתרון.



ראשי צוותי המו"מ של הליכוד והעבודה, ח"כ דליה איציק, ועוד יורם ראב"ד, נפגשים בניסיון לגשר על הפערים במו"מ הקואליציוני. ח"כ איציק האשימה היום את הליכוד בחמדנות בעניין התיקים ואמרה כי היא מצפה להצעה נדיבה יותר. "אין מו"מ שהוא הכתבה. לא נקבל הכתבה", אמרה.



יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שמעון פרס, כינס הלילה סמוך לחצות התייעצות עם חברי צוות המו"מ הקואליציוני של המפלגה - הח"כים דליה איציק ובנימין בן אליעזר - כדי לסכם את עמדת המפלגה בנוגע להצטרפותה לממשלה, בעקבות הצעתו של ראש הממשלה, אריאל שרון. אתמול הציע שרון לעבודה שבעה תיקים בממשלת האחדות - בהם תיק בכיר לפרס, ואת תפקיד ממלא מקום ראש ממשלה ואת תיקי הפנים, התשתיות, השיכון, התקשורת, הקליטה ואיכות סביבה או התיירות - והבהיר כי זוהי "ההצעה האחרונה". אולם, בעבודה דרשו גם את תיק העבודה והרווחה או את תיק התחבורה במקום תיק השיכון, ואת תיק התקשורת כולל רשות השידור. למרות "משבר התיקים", צוותי המו"מ העריכו אמש כי שרון יציג את הממשלה החדשה בכנסת ביום רביעי הקרוב.



במפלגת העבודה אמרו אתמול, בתום הפגישה הלילית, כי למרות המחלוקת עם הליכוד על התיקים, ניתן יהיה להגיע להסכמה. "סגנון האולטימטום וההכתבות אינו מקובל עלינו. עם זאת, הבעיות בינינו לבין הליכוד ניתנות לגישור ועליהם לקבל החלטות לאלתר", אמרו בעבודה. מלשכת שרון נמסר בתגובה: "אנחנו סיימנו את ההחלטות שלנו. לא יהיה משא ומתן נוסף על התיקים. הם הפרו את הסיכום לאחר שהתחייבו שאם יקבלו את הפנים, יסתיימו תביעותיהם".



למרות המשבר בשיחות, גם אתמול המשיכו בכירי העבודה להיערך לקראת ההתמודדות על תפקיד שר במרכז המפלגה. מסתמן כי המרכז יתכנס כבר בתחילת השבוע הבא, והיום תכונס ועידת המפלגה לדיון כלכלי.



בש"ס אומרים כי אין ספק שראש הממשלה, אריאל שרון, מעוניין בהם, אך הוא אינו מוכן לתת להם חופש הצבעה בנושאים הקשורים להתנתקות. אחד הפתרונות שנבחנים הוא כניסה מאוחרת של ש"ס לממשלה, רק לאחר הבחירות ברשות הפלשתינית, מתוך הנחה שהרב יוסף ישנה את פסק ההלכה בנוגע להתנתקות. כמו כן, נבחנת אפשרות לפגישה בין שרון למנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בינתיים מתכוונים בליכוד לשמור לש"ס תיקים, בהם את תיק העבודה והרווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully