וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות הצרכנים בארה"ב רשמו עלייה של 8.1% בחגים - גבוה מהתחזיות

סוכנויות הידיעות

27.12.2004 / 16:43

ההערכה היא לפי נתוני חברת ספנדינגפולס של חברת מאסטרקארד שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל"; המכירות המקוונות עלו ב-28% לפי חברת קומסקור



הוצאות הצרכנים בארה"ב במהלך עונת החגים רשמו עלייה של 8.1% לעומת השנה שעברה, לפי נתוני שירות ספנדינגפולס שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל", בהובלת הצרכנים בעלי ההכנסות הגבוהות. תחזית פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF) היא לעלייה של 4.5% ל-220 מיליארד דולר. המכירות בחנויות הביגוד וההלבשה ובחנויות הריהוט והעיצוב הראו תוצאות חזקות במיוחד, אך גם מכירות הספרים, המוסיקה וסרטי הווידיאו רשמו עליות.



המכירות המקוונות בחגים צפויות לעלות על תחזיות קודמות ל-15.5 מיליארד דולר - עלייה של 28% לעומת התקופה המקבילה, לפי חברת המחקר קומסקור נטוורקס.



ספנדינגפולס היא חטיבת ייעוץ של חברת מאסטרקארד אינטרנשונל, ובנתוניה היא לקחה בחשבון גם מכירות מקוונות ומכירות של תלושי קנייה. זאת לעומת ה-NRF שאינו כולל תלושי קנייה עד למימושם, וכולל מכירות מקוונות רק באופן חלקי. מאסטרקארד גם עורכת התאמות על מנת לנטרל את השפעות תופעת המעבר ממזומן לאשראי. בשנה שעברה צפתה מאסטרקארד עלייה של 6.5%, לעומת תחזית של 5.1% בלבד מצד ה-NRF.



את העלייה במכירות בעונת החגים השנה ניתן לייחס, בין השאר, לשני ימי הקניות הנוספים השנה בין חג ההודיה לחג המולד.



מגזרי ההלבשה והמוצרים לבית הובילו את העליות עם עלייה של 9.8% ו-9.7% בהתאמה. גם מכירות מוצרי האלקטרוניקה רשמו עלייה - 4.2%, בהובלת מכשירים כמו מצלמות דיגיטליות או נגן המוסיקה של אפל - האייפוד (iPod). המכירות בחנויות ספרים עלו ב-0.5% והמכירות בחנויות וידיאו ותקליטים עלו ב-2.9%.



מספר העסקות הגבוהות מאלף דולר עלו ב-13.5% לעומת התקופה המקבילה, בהובלת מותגי יוקרה. מספר העסקות בין 500 ל-999 דולר עלו ב-6.6%. העסקות הקטנות יותר רשמו גם הן עליות, אך נמוכות יותר - עסקות בין 100 ל-499 דולר עלו ב-5.4% ועסקות של פחות מ-100 דולר עלו ב-5.8%. מחירי הדלק למכוניות ולהסקה הגבוהים בחודשים האחרונים השפיעו בעיקר על הצרכנים בעלי ההכנסות הנמוכות, שנאלצו לצמצם בהוצאות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully