וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוסי ענק בשוק האג"ח: חתמי הגלילה השלימו גיוס של 500 מ' ש'; הנפקת החצב - ההזמנות הגיעו ל-2 מיליארד שקל

הרצל לקס

29.12.2004 / 19:30

הגלילה שאותה מנפיקים כלל פיננסים, לאומי ושות', מיטב וגמול מהווה תחליף לגליל הממשלתי; גיוס החצב של פועלים אי.בי.אי אינו מתנהל במסלול של מכרז אלא נסגר בנפרד מול כל משקיע מוסדי



השלב המוסדי בהנפקת הגלילה - אג"ח צמוד מדד שמהווה תחליף לאג"ח הממשלתי הצמוד מסוג גליל, הסתיימה היום תוך ביקושים של כחצי מיליארד שקל מצד המשקיעים המוסדיים. ארבעת בתי החיתום של כלל פיננסים, לאומי ושות', מיטב וגמול, שמשווקים את המוצר הפיננסי החדש, הציעו למוסדיים מכשיר צמוד מדד ברמת דירוג גבוהה של AA+ תוך שהם מנצלים את המחסור הקיים והצפוי בסחורה צמודה בשוק האג"ח.



הגלילה הוצעה בשני מסלולים: אחד לטווח ארוך מאוד של 16 שנים ואחד לטווח בינוני של 7 שנים. רובם המכריע של הביקושים רוכזו באפיק הבינוני ושם גם גויסו רוב 500 מיליון השקלים של הזמנות המוסדיים. תמורת הגיוס תופקד בפקדונות בנקאיים שמבטיחים את החזר הריבית והקרן לבעלי האג"ח. התשואה למוסדיים על האג"ח לטווח בינוני תגיע ל-4.9% בשנה.



בתי החיתום שיזמו את הנפקת הגלילה מנצלים בעצם את הירידה המכוונת של גיוסי החוב מטעם האוצר בתקופה האחרונה. בחודש ינואר למשל צפוי האוצר לגייס רק 3 מיליארד שקל בשוק האג"ח ומזה רק כמיליארד בהנפקות גלילים. מנגד צפויים פידיונות של אג"ח שנמצאות עדיין במחזור בהיקף של כ-5 מיליארד שקל, כך ששוק הזה, שמרכז את הפעילות היומית הערה ביותר בשוק ההון הישראלי, צפוי להמשיך ולסבול מעודפי ביקוש.



במקביל להנפקת הגלילה שהיא שיתוף פעולה נדיר כשלעצמו בין ארבעה בתי חיתום מרכזיים, מנהל בית חיתום גדול אחר - פועלים אי.בי.אי, תוכנית לאג"ח ייעודי משלו. פועלים אי.בי.אי, במיזם משותף עם שלמה פיוטרקובסקי - לשעבר יו"ר הבנק הבינלאומי, ורונן לנדסמן מציעים למשקיעים מוסדיים את החצב - אג"ח סחיר המתבסס על הסחרה (הפיכה לסחיר) של פקדונות בנקאיים קיימים אצל גופים מוסדיים.



הגיוס לחצב מורכב מאוד והוא אינו דומה לגיוס אג"ח סטנדרטי ולא מתקיימים בו מכרזים - מוסדי או ציבורי. עד כה מדווחים חתמי החצב על ביקושים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל מצד משקיעים מוסדיים למוצר החדש. לאחר שיושלם סבב ההזמנות והסגירות עם משקיעים מוסדיים בשבועות הקרובים, שמתבצעים מול כל משקיע בנפרד, יאוגחו הפיקדונות ויירשמו למסחר בבורסה.



אחד הגורמים המרכזיים שתורמים לאטרקטיוויות של החצב הוא העובדה שהוא עתיד לייצר רווחי הון מיידים למשקיעים המוסדיים. כיצד נוצר רווח ההון? משקיע מוסדי שמחזיק בפיקדון בנקאי ותיק שהוצע לו בעבר בריבית של 8% הופך את השקעתו זו באמצעות החצב להשקעה סחירה. היות שהריבית ירדה, וכעת ניתן להשיג מהבנקים על פיקדון דומה רק 5%, נרשם למשקיע המוסדי רווח הון מיידי על השקעתו והמנגנון הסחיר של החצב יאפשר לו להכיר ברווח הזה כתשואה שתשפר באופן מיידי את ביצועי ההשקעות שלו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully