וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Talisman, סיסקו, אורקל ו-GE - מורה הנבוכים של CIBC לקראת השוואת שיעורי המס

שירלי יום-טוב

2.1.2005 / 15:21

בית ההשקעות ממליץ על חשיפה גבוהה לענף הטכנולוגיה ולסקטור הרב תעשייתי, עם השקעה במניית ג'נרל אלקטריק וביצרנית ציוד הבקרה, אמרסון; אינו נלהב מסקטור הפיננסים



2005 מביאה עמה את אחד מאירועי המס הבולטים של השנים האחרונות - הפחתת המס על רווחים מניירות ערך, והשוואתו למס הקיים על ניירות ערך מקומיים - 15%. האירוע המשמח הזה עדיין לא קרה, אולם שר האוצר, בנימין נתניהו, ממשיך לדבוק ברעיון שעומד מאחוריו, כך שההערכה היא כי הדבר יקרה בתקופה הקרובה. השוואת שיעורי המס פותחת בפני המשקיעים הישראלים עולם חדש של מניות ואיגרות חוב של חברות זרות, שיאפשרו פיזור גדול יותר של תיק ההשקעות והקטנת הסיכון הנגזרת מכך.



אולם קשת האפשרויות החדשה שנפרשת עבור המשקיע הישראלי, טומנת בחובה גם סיכונים הנובעים מההיכרות המוגבלת עם השווקים הזרים בכלל, ועם החברות בפרט. סביר להניח כי למשקיע ישראלי קל יהיה יותר להשקיע במניית קומברס (ששיעור המס על רווחים ממנה עומד כיום על 35%) מאשר במניית אורקל , שהיא אומנם חברת ענק עם שם מוכר, אך מאפייניה מוכרים הרבה פחות.



בבית ההשקעות CIBC הציעו לאחרונה מוצר שנועד לספק כלי החלטה להשקעה במניות מחוץ לישראל (בעיקר בארה"ב). הוא כולל סקירה ביחס להקצאת השקעות סקטוריאלית, המומלצת לפי האסטרטג הראשי של בית ההשקעות, סובות קומאר, ורשימת מניות מומלצת תחת כל סקטור. הרשימה מתייחסת ברובה למניות של חברות גדולות, ששווי השוק שלהן עולה על 6 מיליארד דולר, והקצאת ההשקעה בין הסקטורים השונים דומה מאוד למשקולות הסקטורים השונים במדד ה-S&P500.



את הנתח הגדול ביותר (20%) ממליץ בית ההשקעות להשקיע בסקטור הפיננסים, הכולל את מניית קבוצת הפיננסים הגדולה בעולם, סיטיגרופ , ומניית קבוצת הבנקאות, מורגן סטנלי . סקטור ה-IT זוכה אף הוא לנתח גדול (19%), עם מניות כמו אורקל, HP וסיסקו . בסך הכל מדובר על 7 סקטורים: רב תעשייתי, טכנולוגיה, שירותי טלקום, פרמצבטיקה, צריכה פרטית, בנקאות ושירותים פיננסיים, אנרגיה ומתכות.



מחיר היעד של אורקל משקף פרמיה של 24%



בענף הרב תעשייתי מומלצת ההשקעה במניית ג'נרל אלקטריק , אשר סיפקה תחזית אופטימית ל-2005. ב-CIBC מסקרים את GE בהמלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד של 41 דולר - גבוה ב-12% ממחירה בשוק. הענף התעשייתי, בהסתכלות על מחזורים קודמים, נוטה להציג תשואת יתר בהשוואה לשוק הכללי בשלב המאוחר של המחזור הכלכלי, וההערכה היא כי התאוששות כלכלת ארה"ב במהלך השנה האחרונה תשפיע לחיוב. מניה נוספת מומלצת היא של חברת Emerson סימול EMR), יצרנית ציוד בקרה, אוטומציה ואוורור לענף התעשייתי והביתי. היא מדורגת בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר היעד הגבוה ב-8% ממחירה בשוק.



ענפי הטכנולוגיה הם טריטוריה מוכרת מעט יותר בין המשקיעים הישראלים וכאן השמות זרים לעתים הרבה פחות. לפי הערכת בית ההשקעות צפויה האטה בקצב הצמיחה בענף התוכנה ב-2005, מצב שיוביל לקונסולידציה ויצירת סינרגיה בין החברות. דוגמא לתהליך כזה היא מיזוג אורקל-פיפלסופט, שצפוי להגביר על פי הערכת האנליסטים את הגברת קצב הצמיחה של אורקל. מחיר היעד של האחרונה עומד על 17 דולר - גבוה ב-24% מהמחיר בשוק.



המניה המומלצת ביותר בתחום התקשורת היא של יצרנית ציוד התקשורת, סיסקו. היתרונות שלה כוללים חשיפה לטכנולוגיות חדשות של VoIP ופס רחב ולהערכת האנליסט המסקר אותה, היא צפויה להרחיב את נוכחותה בשוק על חשבון שחקניות אחרות, המספקות ציוד מסורתי.



תשואות גבוהות גענף הנפט והאנרגיה ב-2004



מבט על ענף שירותי הטלקום כולל הזדמנות השקעה אטרקטיבית בספקיות שירותי תקשורת כמו חברת הענק, ורייזון . מנועי הצמיחה העיקריים בתחום הם שיעור החדירה הגדל של הפס הרחב (כיום 25% בלבד בארה"ב) ותחום הסלולר, שנמצא אף הוא בשלבי חדירה נמוכים יחסית (פחות מ-60%). חברת הטלפוניה ורייזון, קיבלה מחיר יעד של 46 דולר - פרמיה של 14% על מחירה הנוכחי.



ענף האנרגיה והמתכות הוא אולי הכי פחות מוכר למשקיעים בישראל, וב-CIBC ציינו כי הצמיחה הכלכלית הגבוהה במדינות המתפתחות תרמה למומנטום חיובי במהלך השנה שחלפה. העליות החדות ביותר נרשמו בחברות בענף הנפט והאנרגיה, שהשיגו את התשואות הגבוהות היותר בין כל ענפי מדד ה-S&P500. המניה המומלצת בתחום האנרגיה היא Talisman Energy (סימול TLM) ובתחום המתכות מומלצת Alcan (סימול AL), חברת האלומיניום המובילה בקנדה, מולדתו של CIBC.



הצפי להעלאת הריבית בארה"ב לצד סנטימנט שלילי בענף הביטוח מביאים להמלצה פושרת למדי לגבי חשיפה לתחום הפיננסי. עם זאת, נתחו הגדול במדד ה-S&P500 גורם לכך שלא ניתן להתעלם ממנו, ולמרות האינדקציות הבעייתיות, ממליץ CIBC על חשיפה גבוהה אליו - 20%. המניות שנבחרו הן, כאמור, סיטיגרופ ומורגן סטנלי. שתיהן מדורגות בהמלצת "תשואת יתר" עם מחירי יעד של 53 דולר ו-66 דולר בהתאמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully