וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירוב ניצח בקרב על פרויקט ממילא: הבורר קבע כי עיריית ירושלים תשלם לאלרוב עד 75 מיליון שקל פיצויים

הרצל לקס

16.1.2005 / 12:00

הבנייה בפרויקט ממילא, בו השקיע אקירוב יותר מ-200 מ' ש', נעצרה בשנת 2000 עקב התנגדות הגורמים החרדים בקרתא לבניית בתי קולנוע שייפתחו בשבת; מניית אלרוב נדל"ן מזנקת ב-70%



לאחר שנים של מאבקים משפטיים בין עיריית ירושלים ליזם הנדל"ן אלפרד אקירוב, הכריע הבורר בסכסוך ביניהם על פרויקט ממילא לטובת אלרוב נדל"ן של אקירוב, ופסק לה פיצויים של עד 75 מיליון שקל. משמעות הפסיקה היא שאלרוב תוכל להמשיך בפרויקט הענק שלה, בו השקיעה עד ההסתבכות המשפטית יותר מ-200 מיליון שקל.



הפרויקט בממילא, שהיה אמור להיות פרויקט הדגל של אקירוב בישראל, הוקפא בשנת 2000. אקירוב, שתיכנן לבנות במקום דירות נופש, שטחי מסחר ואת מלון מצודת דוד (הפרויקט שוכן ממש מתחת למגדל דוד ולשער יפו) התכוון להרחיב את הבנייה גם למתחם הכולל 9 בתי קולנוע. יוזמה זו נענתה בהתנגדות קשה של קרתא, החברה העירונית הירושלמית שהיא בעלת הזכויות המקוריות על השטח. בדירקטוריון קרתא יש רוב לנציגים דתיים וחרדים, שהתנגדו לבניית בתי קולנוע שייפתחו בשבת סירבו לחתום על התב"ע (תכנית בינוי ערים) החדשה, והפרויקט כולו נעצר.



אלרוב הודיעה כי על פי פסק הבורר ייתכן שיירד הפיצוי שתקבל מקרתא ל-40 מיליון שקל, אם תמלא קרתא מספר תנאים שהוצבו לה. אלרוב מציינת כי היא בוחנת כיצד בדיוק לגבות את סכום הפיצוי מקרתא, שמצבה הפיננסי בעייתי, וכי היא מתכננת לדרוש פיצויים נוספים בגין נזקים נוספים שגרמה לה קרתא במהלך שנות הסירוב שלה. השורה התחתונה היא, שאלרוב נדל"ן תיגש כעת להמשך ביצוע העבודות בפרויקט ע"פ התכנונים שלה, ומניית אלרוב נדל"ן מגיבה לחדשות הללו בזינוק של 72% תוך מחזור מסחר של 150 אלף שקל, גדול עשרות מונים מהמחזור הממוצע המזערי במניה שעומד על כ-5,000 שקל ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully