וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות תפנה לנשיא ביהמ"ש המחוזי גורן שיבחן מחדש את הפשרה בתביעות נגד רמדיה

אמיר הלמר

16.2.2005 / 9:48

השופט גורן אישר את הפשרה מבלי שהיתה בפניו עמדת הפרקליטות, שאיחרה בהגשתה; הפרקליטות, כמו המועצה לצרכנות, התנגדה לפשרה וטענה כי היא נמוכה באופן בלתי סביר



המועצה לצרכנות עומדת לפנות לנשיא ביהמ"ש המחוזי בתל אביב אורי גורן לבקש ממנו לעיין מחדש בהחלטתו לאשר את הסכם הפשרה בתביעות הייצוגיות שהוגשו בפרשת רמדיה. הדבר עולה מבקשה לעיון וצילום מסמכים שהגישה המועצה לאחרונה לבימ"ש השלום ברמלה.



המועצה ביקשה באמצעות עו"ד יוסי ברג לאפשר לה לצלם את בקשתה של פרקליטות מחוז מרכז לעיין בחומר ראיות שנתפס בחיפוש שנעשה במשרדו של משה מילר, מבעלי רמדיה. הפרקליטות מבקשת לקבוע כי על חומר הראיות לא חל חיסיון עו"ד-לקוח, כפי שטוענים פרקליטיו של מילר.



באותה בקשה ציינה הפרקליטות כי היא סבורה שמילר הבטיח "דמי שתיקה" לעובדים בחברה כדי שאלה יאשרו את גרסאות מנהלי החברה בעדויותיהם במשטרה באשר לנסיבות הוצאתו של החומר טיאמין (ויטמין B1) מהפורמולה הצמחית של החברה.



לטענת הפרקליטות, הכספים שנתפסו הובטחו על ידי מילר כדמי שתיקה לעובדי החברה שנחקרו או צפויים להיחקר במשטרה. בכספים אלה ביקש לכאורה להבטיח את נאמנותם לו או לחברת רמדיה ואת מתן אישורם לגרסתו, שלפיה חברת הומנה הגרמנית היא האשמה המוחלטת בפרשה.



המועצה כאמור ביקשה לקבל את בקשת הפרקליטות תוך שהיא טוענת כי היא זקוקה לה "למנוע נזק חריף העלול להיגרם לחיי אדם בשל העדר הרתעה בסכום הפיצוי הסמלי והזעום שהושט על רמדיה בהסכם הפשרה שנחתם בתביעות הייצוגיות נגדה".



המדובר בהסכם הפשרה שאושר לפני כחודש במסגרתו נקבע כי הומנה הגרמנית תשלם להורי התינוקות שעשו שימוש במוצר הפורמולה הצימחית (ואשר לא נגרם להם נזק פיזי) כ-7.25 מיליון שקל לצורך השבת הכספים ששילמו עבור המוצר הפגום וכמו כן, בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.



הנשיא גורן שדן בתיק אישר את הפשרה מבלי שהיתה בפניו עמדת הפרקליטות, שכן זו איחרה בהגשתה. הפרקליטות, כמו המועצה לצרכנות, התנגדה לפשרה וטענה כי היא נמוכה באופן בלתי סביר, אלא שגורן קבע כי המדובר בהסדר סביר וראוי שהושג בדרך מקובלת.



כעת מבקשת המועצה לעיין מחדש בהחלטת גורן לאשר את הפשרה וזאת בין השאר לאור החשדות שעלו במסגרת תיק החקירה הפלילי.



יש לציין כי בית משפט השלום ברמלה נעתר לבקשת המועצה לצרכנות ואישר לנציגיה לעיין ולצלם את בקשת הפרקליטות. אישור בית המשפט הגיע לאחר שהפרקליטות לא התנגדה לכך ומילר לא הגיש התנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully