וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עולה בכ-1.6% על אף הורדות המלצות וחשש מהתגברות האבטלה; אולטיקום מוסיפה 8.5%

גיא ימין

31.5.2001 / 19:15

העליות במניה - על רקע הדו"חות הרבעוניים שתפרסם החברה לאחר המסחר; אודיוקודס מאבדת 7.5% בעקבות הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי

חודש מאי עשוי להסתיים באקורד חיובי על אף הירידה המצטברת בשיעור של 8.7% בנאסד"ק בשלושת ימי המסחר האחרונים. בשעה זו מוסיף מדד מניות הטכנולוגיה 1.6% וגם מדד הדאו ג'ונס מצטרף לעליות עם טיפוס של 0.3%.

את המגמה הנוכחית ניתן להסביר יותר בחיפוש הזדמנויות קנייה מצד המשקיעים ופחות בהתמוססות החששות בוול סטריט. כך או אחרת, גם הורדות ההמלצות של האנליסטים בבתי ההשקעות לענקיות הטכנולוגיה במגזרים השונים אינן מונעות את העליות. בית ההשקעות CIBC הוריד את המלצתו למניית JDS יוניפייז (סימול: JDSU) מ"קנייה חזקה" ל"החזק", אך זו מוסיפה 1.5%. במקביל, הוריד בית ההשקעות רוברטסון סטיבנס את תחזית הרווח לאורקל (סימול: ORCL) - מה שלא מפריע למניה לעלות ב-5.3%.

לחדשות הרעות הממשיכות לזרום מצד ענקיות הטכנולוגיה, כמו סאן מיקרוסיסטמס שפירסמה אזהרת רווח אמש לאחר המסחר, מתוספים סימנים המעידים על חולשה בשווקים האירופיים. כך, נתונים המעידים על עלייה באבטלה בצרפת עשויים לבשר רעות לחברות אשר קיוו כי המשך הצמיחה באירופה יאפשר להן לעמוד בתחזיות.

נתוני אבטלה צפויים להתפרסם גם בשוק האמריקאי, כאשר מחר ידווחו נתוני האבטלה לחודש מאי. אלה צפויים להסתכם ב-4.6% - ירידה של 25 אלף משרות מחודש אפריל. מדדים שונים הנוגעים למספר הבקשות החדשות לדמי אבטלה לא הצביעו על מגמה חד משמעית: בעוד שכמות הבקשות גדלה בשבוע שהסתיים ב-26 במאי, הממוצע של ארבעת השבועות האחרונים הצביע על ירידה בכמות לעומת חודש אפריל.

פאנדטק מדווחת על חוזה שני ב-24 השעות האחרונות

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת, עם נטייה לעליות שערים. פאנדטק מוסיפה עתה 6.3% למחיר של 9 דולרים. החברה דיווחה היום על חוזה לאספקת מוצר ה-Fundtech Banker לשירותי סליקה ליוניון בנק מקליפורניה. המוצר יאפשר לבנק לספק ללקוחותיו שירותי בנקאות באינטרנט וישתלב בתשתית האינטרנט הקיימת של הבנק.

יוניון בנק בקליפורניה מחזיק בנכסים בשווי כולל של 33.7 מיליארד דולר והוא הבנק המסחרי השלישי בגודלו במדינה.

הודעה זו מתוספת לחוזה נוסף עליו דיוחה פאנדטק אתמול, לאספקת פתרונות ניהול מזומנים אלקטרוניים בסינגפור עם בנק Overseas Union Bank. בבית ההשקעות פייפר ג'פרי העריכו את מחיר העסקה בסכום של מיליון דולר לכל הפחות, אך גם ידיעה זו לא סייעה למניה כאשר האחרונה איבדה 8.5% מערכה בשלושת ימי המסחר האחרונים.

אולטיקום מטפסת לקראת הדו"חות

גם אולטיקום בולטת בעליות היום, לקראת פרסום דו"חותיה לאחר המסחר, ומניית החברה מוסיפה עתה 8.5% למחיר של 27.2 דולר. בבית ההשקעות ג'יי.פי מורגן מצפים כי החברה תעמוד ואולי אף תעקוף את תחזית המכירות של 16.2 מיליון דולר ואת התחזית לרווח של 9 סנט למניה.

עוד מרכזת היום עניין קליקסופטוור , שדיווחה לפני פתיחת המסחר כי חברת סימנס תחל ביישום פתרונות ייעול שרשרת השירות של החברה. בעקבות ההודעה מוסיפה מניית החברה 4.1% למחיר של 1.3 דולרים.

ממגמת העליות לא נהנית אודיוקודס , ומניית החברה מאבדת עתה 7.4% למחיר של 8.1 דולרים. בבית ההשקעות מורגן סטנלי הורידו את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" בעקבות הערכה כי חברות הטלקום עדיין לא חזרו להיקפי ההשקעות טרם המשבר. בשל כך מורידים האנליסטים את תחזית ההכנסות ל-2001 מ-56 מיליון דולר ל-52 מיליון דולר.

עוד בולטות היום בצד החיובי בקווב עם עלייה של 8.7% למחיר של 2 דולרים, טקנומטיקס שמוסיפה 7.4% למחיר של 8.9 דולרים ואי.אס.סי שרושמת עלייה של 7.2% למחיר של 26.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully