וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיר הנדסה לא תקים את גשר קאלאטראווה בכניסה לירושלים

שרון קדמי

12.4.2005 / 12:37

החברה חוזרת בה מהצעתה להקים את הגשר מאחר שאין באפשרותה להגיע להסכם עם הקבלן הצרפתי השותף לה במכרז, חברת אייפל; עלותו המקורית של הגשר הוערכה בכ-80 מיליון שקל



חברת שפיר הנדסה לא תקים את גשר קאלאטראווה המיועד לרכבת הקלה בכניסה לירושלים, למרות זכייתה במכרז. מנכ"ל חברת שפיר הנדסה, ישראל שפיר, הודיע אתמול (ב') למנכ"ל חברת מוריה שהוציאה את המכרז, יחיאל לביא, כי החברה חוזרת בה מהצעתה להקים את גשר קאלאטראווה מאחר שאין באפשרותם להגיע להסכם עם הקבלן הצרפתי השותף אליהם במכרז, חברת אייפל וכתוצאה מכך, אין באפשרותם לספק את כל המסמכים הדרושים. החברה הצרפתית סירבה בין היתר לחתום על מסמך המחייב אותה באחריות תכנונית לפרויקט.



ועדת המכרזים של חברת מוריה החליטה לפנות למתמודדת שהגיעה שנייה במכרז, חברת רמט, ולהציע לה להקים את הגשר. במוריה ציינו, כי במידה שעד יום שני הקרוב לא יושג הסכם עם חברת רמט השותפה, תוציא מוריה מכרז חדש, שלישי במספר. חברת מוריה בוחנת בימים אלה אפשרות לחלט את הערבות שהפקידה שפיר, בסך מיליון שקל.



לפני כשלושה חודשים, החברות שפיר הנדסה ואייפל הצרפתית זכו במכרז המחודש לבניית גשר קאלאטראווה בכניסה לירושלים, עליו אמורה לעבור הרכבת הקלה, עם הצעה של 129 מיליון שקל.



מוריה, המקדמת את ביצוע הפרויקט, פירסמה כחודשיים לפני כן מכרז מחודש להקמת הגשר, לאחר שביטלה את מסמכי המכרז הראשון, בשל השינויים בעלות הברזל ברחבי העולם, המרכיב העיקרי של הגשר. הייקור במכרז מיוחס למספר מרכיבים, כשהבולטים שבהם הם התייקרות הפלדה בשיעור ממוצע של 50% ברחבי העולם ושינויים הנדסיים שהתבקשו ביחס לתכנון המקורי.



עלותו המקורית של הגשר הוערכה בכ-80 מיליון שקל. אחד הנתונים המעניינים במכרז הוא הפערים הגבוהים בין ההצעות, בייחוד בין ההצעה של שפיר הנדסה שזכתה במקום הראשון והצעה שהגיעה למקום השני, בהיקף של כ-150 מיליון שקל.



מקורבים למכרז ציינו כי "הפערים בהחלט גדולים, אך בזכות המוניטין של חברת שפיר הנדסה כחברה יציבה, יש מקום להניח שתהיה תוצאה טובה".



שפיר היתה אמורה להקים את הגשר יחד עם חברת אייפל הצרפתית, שמתמחה בעבודות ברזל בהיקף גדול, בהן מגדל אייפל בפריז שהוקם בשנת 1889.



ההליכים להוצאת היתרי הבנייה של הגשר נמצאים בשלבים מתקדמים ולדברי מנכ"ל חברת מוריה, יחיאל לביא, בכפוף להיתרים ולאישור תקציב ניתן יהיה להתחיל בעבודות בחודשים הקרובים. אורכו של הגשר - שבנייתו עשויה להסתיים ב-2007 - הוא 140 מטר ובבנייתו ישתמשו ב-4,200 טון פלדה.



בתוך כך, בשבוע שעבר אושרו דו"חות חברת מוריה לשנת 2004. הרווח שרשמה החברה לפני מס בשנת 2004 הסתכם ב-3.6 מיליון שקל וההון העצמי של החברה הסתכם ב-31.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully