וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס שהתפטר מארקיע ישלם לחברה כ-63 אלף שקל עבור הכשרתו

עינב בן יהודה

12.4.2005 / 13:03

הטייס חתם על התחייבות לפיה יפצה את החברה אם יעזוב אותה מרצונו לפני תום תקופה של שנתיים מיום סיום הכשרתו



בית הדין לעבודה בתל אביב חייב טייס לשעבר בארקיע לשלם לחברה כ-63 אלף שקל עבור הכשרה שעבר.
את ארקיע ייצגה עו"ד אורלי אבירם ממשרדו של נחום פינברג; הטייס חגי יהלום יוצג על ידי עו"ד שלמה בכור.



חברת ארקיע פנתה לביה"ד בדרישה לחייב את הטייס שהתפטר לשלם לה חוב שנותר חייב לה לטענתה, בעקבות הכשרה שעבר. יהלום הגיש כתב הגנה בו טען, בין היתר, כי התפטר עקב הרעת תנאים. עוד טען יהלום כי הקורס שעבר לא היה כרוך בעלויות כבדות כטענת ארקיע, וכי כתב ההתחייבות נוגד את חוקי היסוד הבסיסיים. כמו כן הגיש כתב תביעה שכנגד בו טען כי ארקיע נותרה חייבת לו פיצויי פיטורים וכן סכומים שקוזזו במסגרת גמר חשבון שנערך לו.



יהלום הועסק בארקיע מ-1995 ועד התפטרותו בשנת 2000. יהלום הועסק כטייס בצי הפנים הארצי של החברה, ולקראת מעבר לצי הבינלאומי השתתף יהלום בהכשרה להטסת מטוסים מסוג בואינג 757.



לקראת היציאה לקורס, ב-1999, חתם יהלום על כתב "הסכמה אישור והתחייבות" בו התחייב, לאור העליות הגבוהות של הקורס, לעבוד בחברה במשך שנתיים לפחות. עוד התחייב יהלום כי אם לא ישלים תקופה זו ישלם פיצוי לחברה בגין ההכשרה. יהלום סיים את הקורס ביוני 1999 והתפטר מהחברה 6 חודשים אחר כך, ועבר לאל על.



יהלום טען כי ארקיע הפחיתה את שעות הטיסה שלו, ולפיכך הוא היה זכאי להתפטר מחמת הרעת תנאים ולזכות בפיצויי פיטורים מלאים. ביה"ד קבע כי ההפחתה בשעות הטיסה נבעה מחופשה שנטל יהלום: "טענתו בעניין הפחתת שעות טיסה אינה טענה רצינית ואין בה כדי להצדיק השתחררות ממסמך ההתחייבות". קבעה השופטת הדס יהלום.



עוד קבע ביה"ד כי אין לבטל התחייבותו של יהלום כלפי ארקיע, או לצמצמה ופסק כי יחויב לשלם לחברה 62,992 שקל בצרוף הפרשי הצמדה וריבית והוצאות משפט על סך 2,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully