וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט הציע לראש ממשלת יפאן קואיזומי לקדם הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות

צורי דאר

12.4.2005 / 15:46

שר התמ"ת: "יש ביפאן סקרנות אדירה לגבי ישראל - קואיזומי חזר והדגיש שיפאן מאד מעוניינת להיות מעורבת בתהליך בין ישראל לפלשתינאים דרך פרויקטים כלכליים"



ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נועד היום בטוקיו עם ראש ממשלת יפאן, ג'וניצ'ירו קואיזומי. אולמרט אמר לקואיזומי כי ישראל מבקשת לבדוק אפשרות להתחיל בשיחות לקראת הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות.



לדברי אולמרט, תרומתו של הסכם זה להגברת הסחר והשת"פ הכלכלי בין ישראל ויפאן יכולה להיות משמעותית ביותר, הן עקב הסמליות והמסר שהוא עתיד להעביר לקהיליות העסקים בשתי המדינות, והן מכיוון שהוא יהווה עבור ישראל בסיס להסכמים נוספים עם מדיניות אסייאתיות. הסכם סחר בין יפאן וישראל יעמיד את יפאן בעמדת תחרות שווה למול ארה"ב והאיחוד האירופי.



במהלך השיחה דנו אולמרט וקואיזומי בנושא השלום במזרח התיכון ותהליך ההתנתקות. במהלך קוקטייל שנערך היום בבית שגריר ישראל ביפאן, אלי כהן, אמר אולמרט כי קואיזומי חזר והדגיש בפגישה מספר פעמים כי ליפאן עניין גדול להיות מעורבת בתהליך השלום בין ישראל לפלשתינאים דרך פרויקטים כלכליים ויצירת תשתיות ברשות הפלשתינית. "קואיזומי מעוניין בפגישה עם ראש הממשלה שרון", אמר אולמרט, "היפאנים מרגישים שקורה משהו במזרח התיכון והם רוצים להשתתף בו".



"ביפאן יש סקרנות אדירה מאד לגבי ישראל ויכולותיה. חלק מהסקרנות נובעת אמנם ממיתוסים לגבי המוח היהודי. פגשתי היום בנקאי יפאני בכיר שאמר לי שהוא יודע ש-50% מהרופאים בארה"ב הם יהודים - מה שלא נכון. אבל מעבר למיתוסים, הסקרנות קשורה גם ליכולות המוכחות של ישראל. לכן יש בכנס איגוד ההון סיכון פוטנציאל גדול מאד", אומר אולמרט.



רונית קן, מנהלת מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, ציינה כי עד לאחרונה נמנעה יפאן מחתימה על הסכמי סחר בילטראליים והתרכזה במו"מ על הסכמי סחר מוליטילטראליים במסגרת WTO. בשנים האחרונות נוצרה ביפאן תחושה לפיה גישה זו פוגעת בכושר התחרות שלה בשווקים הבינלאומיים, לפיכך החליטה יפן לשנות את מדיניותה ולפתוח ביוזמות לחתימה על הסכמי סחר בילטראליים ואזוריים, כדוגמת הסכם יפאן עם מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully