וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת יעניק הקלות והארכת זיכיון לערוץ 10

רוני קורן-דינר

12.4.2005 / 16:01

שרת התקשורת דליה איציק חתמה אתמול על מכתב כוונות המאשר לערוץ הארכת זיכיון ב-4 שנים והפחתת דמי זיכיון; העסקה להכנסת מילצ'ן ושילוח לערוץ צפויה בתוך כ-10 ימים



שרת התקשורת חתמה אתמול על מכתב כוונות המעניק הקלות והארכת זיכיון לערוץ 10, תוך התחייבות מצד בעלי המניות שלו לעמוד בכל מחויבויות ההפקה לשנים 2004-2005. מכתב הכוונות יאפשר את החתימה על העסקה לרכישת 35% ממניות הערוץ על ידי המפיק הישראלי-אמריקאי ארנון מילצ'ן ויו"ר מקאן אריקסון ישראל אילן שילוח. מילצ'ן ושילוח עיכבו עד כה את החתימה הסופית על העסקה, על מנת להבטיח לערוץ אופק מספק להחזר השקעתם.



במכתב הכוונות אישרה השרה דליה איציק את בקשתם של מילצ'ן ושילוח להאריך את הזיכיון ב-4 שנים, עד שנת 2016, כך שמשך הזיכיון הכולל של ערוץ 10 יהיה דומה לתקופת הזיכיון הראשונה של ערוץ 2 ויעמוד על 12 שנים. לאחר שנתיים של הארכת זיכיון, תבדוק הרשות השנייה האם עמד הערוץ במחויבויותיו ורק לאחר מכן תאשר את השנתיים הנוספות. עוד החליטה שרת התקשורת להעניק לערוץ הפחתה מסוימת בדמי הזיכיון המשולמים לרשות השנייה. גובה ההפחתה תלוי באישור הרשות, וזו תיתן את חוות דעתה בנושא רק לאחר תום המכרז על זיכיון ערוץ 2 - כלומר לכל המוקדם בתחילת השבוע הבא.



עוד הוסכם כי משרד התקשורת יעניק לערוץ 10 "הגנת ינוקא" לתדר שידור קרקעי, כך שהערוץ יוכל להיקלט גם בבתיהם של צופים אשר אינם מחוברים לכבלים או ל-YES. ההגנה תתבטא בהנחה על אגרת התדרים המשולמת לקופת האוצר באמצעות משרד התקשורת. עם זאת, ייתכן שערוץ 10 לא ינצל את ההנחה באופן מיידי, כיוון שפריסת משדרים קרקעיים שתכסה 60% בלבד משטח מדינת ישראל תעלה כ-2 מיליון דולר.



כעת, כאשר הצהרת הכוונות של משרד התקשורת שמאחוריה עומדים גם משרד האוצר והממונה על ההגבלים העסקיים ניתנה, יעברו מסמכי העסקה לאישורים אחרונים במשרדי חברת ניו ריג'נסי שבשליטת מילצ'ן בארה"ב ובתוך כעשרה ימים צפויה החתימה. מילצ'ן צפוי להזרים לערוץ 10 במסגרת העסקה 12 מיליון דולר, ושילוח יזרים 3 מיליון דולר נוספים. לאחר החתימה על העסקה יקטן מאוד הסיכוי למיזוג אחת הקבוצות שיפסידו במכרז ערוץ 2 לערוץ 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully