וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל SAP העולמית: נכפיל את מספר העובדים בישראל

עינב בן יהודה

26.4.2005 / 8:39

החברה מעסיקה כיום בישראל 500 עובדים; האחראי על משאבי האנוש ב-SAP, קלאוס היינריך: "אנו מתמקדים בחיפוש אחר האנשים הטובים ביותר, לא בהכרח הזולים ביותר"



כאשר מגיעים למשרדים של חברת SAP ברעננה נתקלים בכל מקום במודעות המבטיחות מענק של 1,000 דולר לעובדים שיסייעו בגיוס חבריהם לעבודה בחברה.



עבור קלאוס היינריך, חבר ההנהלה הבכירה בענקית התוכנה הגרמנית, האחראי על תחום משאבי האנוש בחברה - המבקר לראשונה בישראל - המודעות חסרות משמעות. עם זאת, הוא מדגיש את מחויבותה של החברה להרחבת פעילותה בישראל.



ואכן, הגידול הצפוי במספר עובדי החברה בישראל בשנה הקרובה הוא משמעותי - בכוונת החברה, המעסיקה כיום בישראל כ-500 עובדים, לקלוט כ-100 עובדים נוספים עד סוף השנה. המרכז הישראלי הוא השלישי בגודלו בעולם מחוץ לגרמניה, והחברה כבר דיווחה כי בכוונתה להגדיל את מספר עובדיה בישראל בשנים הקרובות ל-1,000.



היינריך מדגיש כי החברה, שבבעלותה מרכזי פיתוח בגרמניה, צרפת, קנדה, ארה"ב, סין, הודו, יפאן וישראל, לא תרחיב את הפעילות רק במדינות בהן עלות העסקה של עובדי פיתוח נמוכה יחסית, כגון הודו. "אנחנו מתמקדים בחיפוש אחר האנשים הטובים ביותר, לא בהכרח הזולים ביותר. בישראל יש אנשים מלאי מוטיבציה, משכילים, נלהבים לעבודה ובעלי אופי יזמי, כל אלה הן תכונות שחשובות בעינינו", הוא מסביר.



לדברי היינריך, ההבדלים בין מרכזי הפיתוח השונים נתפסים על ידי החברה כנכס חשוב שיש לפתחו. "הנכס האמיתי שלנו הוא השונות. לכל מרכז פיתוח יש את היתרונות שלו: בהודו, למשל, היתרון המרכזי הוא העלות הנמוכה של כוח האדם, לאמריקאים יש תודעת שירות מצוינת, ובישראל - רוח היזמות. הטכנולוגיה המובילה של החברה נוצרה פה, בזכות התחרותיות של הישראלים והרצון שלהם להיות הכי טובים".



היינריך אומר כי המפתח לפיתוח "רוח היזמות" נעוץ באופן ניהול כוח האדם. "היזמות והרצון לתרום לחברה נוצרים קודם כל על ידי כך שאנחנו משדרים לעובדים שהם חלק חיוני מהחברה. את המטרה הזו משיגים בין השאר באמצעות שיתוף ברווחים והענקת אופציות. אנחנו מאפשרים לעובדים להרגיש כבוסים של עצמם, לנהל את הזמן כראות עיניהם, ואנחנו גם מאפשרים להם לצאת לחופשות של חודשיים-שלושה, במקרים מסויימים. אנחנו מנסים ליצור אווירה של קבלת החלטות. לא לנזוף בעובדים על טעויות, לאפשר להם לקבל החלטות ללא חשש. חוסר החלטיות פירושו בזבוז זמן". אודי זיו, מנכ"ל SAP LABS ISRAEL, מוסיף: "אנחנו לא משלמים יותר מחברות אחרות. הדרך הכי טובה לעודד יזמות בקרב עובדים היא לשדר להם שנמצאים בצוות מנצח".



את המסר הזה לא קשה להעביר לעובדים, בעיקר מפני שבהנהלה העולמית של החברה נמצא ישראלי - שי אגסי, סמנכ"ל ב-SAP , היה לזר הראשון שהצטרף לחברה בדרגת סמנכ"ל. אגסי הצטרף לחברה העולמית ב-2001, כש-SAP רכשה את חברת טופ טיר, שהוקמה על ידי אגסי ואביו, ראובן אגסי, בתמורה ל-400 מיליון דולר. על בסיס התוכנה של טופ טיר, "מנהל", פיתחה SAP את כל קו המוצרים שלה לעסקים קטנים ובינוניים - SAP Manage ו-SAP BusinessOne.



היינריך מזכיר כי SAP רכשה בשנים האחרונות כמה חברות בישראל, בהן אופק, Expression ,Top Manage ו-GUI Machine. ב-2004 רכשה SAP את A2i, המפעילה מרכז פיתוח בתפן, ואת Virtual Locality. בשנים האחרונות רכשה החברה בישראל חברות קטנות המעסיקות כמה עובדים בודדים, ועל פי ההערכות, היקף הרכישות של SAP בישראל מסתכם בכ-450 מיליון דולר. "אנחנו לא מבצעים הרבה רכישות", אומר היינריך. "המטרה שלנו ברכישות שאנו מבצעים היא לא להגדיל את נתח השוק שלנו, כמו חברות אחרות, אלא להשיג את הטכנולוגיות שיקצרו את זמן ההגעה לשוק. לצוות הישראלי יש ראדר מצויין לקליטת חברות מבטיחות בשלבים ראשונים, ולכן כ-70% מהרכישות שעשינו היו של חברות ישראליות, ואנחנו מתכוונים להמשיך במדיניות הזו", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully