וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: השער היציג ללא שינוי - 4.1470 שקלים; הערכות: רגיעה במצב הבטחוני תגרום להתחזקות השקל

ליאור כגן

10.6.2001 / 9:59

המרות אמצע החודש יתמכו בהתחזקות השקל בשבוע הבא; המשקיעים זוכרים את שני סופי השבוע האחרונים בהם התרחשו פיגועים, והם לא מיהרו למכור דולרים

יום המסחר בשוק המט"ח התנהל באווירה רגועה, ושערו היציג של הדולר נקבע ללא שינוי על 4.1470 שקלים. סל המטבעות רשם עלייה קלה, והוא נמצא במרחק של 1.3% מהגבול התחתון של רצועת הניוד. אבי שריר מבית ההשקעות אקסלנס אמר, כי המשקיעים זוכרים את שני סופי השבוע האחרונים בהם התרחשו פיגועים, והם לא מיהרו למכור דולרים לקראת היציאה לסופ"ש.

להערכתו, השקל עשוי להתחזק במהלך השבוע הבא, במידה ותהיה רגיעה במצב הבטחוני, ואולי אף התפתחויות במישור המדיני. שריר אומר, כי ברמה של 4.14 שקלים יש התנגדות לדולר, ובמידה שהוא ישבור רמה זו, הוא יירד לרמה של 4.1250 שקלים, שם קיימת רמת התנגדות חזקה.

כמובן ששריר מעלה אפשרות של המשך הפיגועים, שלהערכתו עשוי לגרום להתחזקות בדולר לרמות של 4.17 שקלים. יחד עם זאת, הוא אומר כי מעל לרמה של 4.16 שקלים יש מוכרים רבים, וכך, לדוגמה, הדולר לא החזיק השבוע מעמד מעל לרמה זו.

בשבוע הבא, לקראת ה-15 בחודש, ימשיכו החברות היצואניות להמיר דולרים, מה שעשוי לחזק את השקל. לדברי שריר, ישנן חברות שניצלו את השערים הגבוהים של הדולר השבוע והמירו דולרים, אך בהחלט המשך ההמרות עשוי לתמוך בהתחזקות נוספת של השקל.

לעת עתה, העיצומים בבנק ישראל לא הסתיימו, כך שקליין לא יוריד את הריבית ביום שני. "גם אם הוא יוריד את הריבית ב-0.2% זה לא ישפיע באופן יוצא דופן על שוק המט"ח", אומר שריר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully