וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בבתי השקעות זרים על דבריו של אלי לנדאו כי חברה חשמל לא תעמוד בהתחייבויות האג"ח

ליאור כגן

10.6.2001 / 16:48

יו"ר חברת החשמל הזהיר כי אם לא ייוקרו תעריפי החשמל ב-15% החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח; "זהו הפיגוע הגדול של הכלכלה ב-2001", אמרו משקיעים

זעם רב בקרב בתי ההשקעות המובילים בחו"ל בעקבות התבטאותו של יו"ר חברת החשמל, אלי לנדאו. היום בבוקר פורסם בעיתון "הארץ" כי לנדאו מזהיר שחברת החשמל עלולה לא לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח, כל עוד לא יועלו תעריפי החשמל ב-15%.

בתי ההשקעות הגדולים, שקוראים את הידיעה בשעות אלו, זועמים על דבריו, ומכנים אותה "התבטאות אומללה". אנשים אחרים בתעשייה אומרים שמדובר ב"פיגוע הגדול של הכלכלה ב-2001".

אחד המשקיעים הזרים אמר: "איך יכול יו"ר חברה, שגייסה רק לפני חודש 600 מיליון דולר ממשקיעים זרים, לצאת בהצהרה כזו - בארה"ב הוא היה מסיים את תפקידו לאחר התבטאות שכזו".

"כנראה שהוא לא יודע את המשמעות האדירה שיכולה להיות בשווקים לאג"ח של חברת החשמל", הוסיף המשקיע.

יחד עם זאת, פעילים בשוק מעריכים כי לא תהיה השפעה מהותית במסחר באג"חים של חברת החשמל. "המשקיעים הזרים מודעים לכך שזוהי אמירה פוליטית, שנועדה להשיג את מטרתו של לנדאו, והוא לא התכוון לכך באמת", אמר אחד הפעילים.

"יש לזכור גם כי מדובר בחברה ממשלתית, ואלו לא אג"חים של חברת סטארט אפ שיכולה להיסגר מחר", הוסיף הפעיל. אולם, המבחן האמיתי יהיה היום במסחר בארה"ב, שם ניתן יהיה לראות עד כמה משפיעה אמירה שכזו על המסחר באג"חים.

לחברת החשמל יש התחייבויות בחו"ל באמצעות אג"חים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר. סך התחייבויות החברה, נכון לתאריך המאזן האחרון, עומד על כ-34 מיליארד שקל, וההון העצמי על 10.8 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully