וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גל אזהרות הרווח גורם לירידות בנאסד"ק; 3Com יורדת ב-8%

גיא צ'אק

8.6.2001 / 19:08

ירידות שערים נרשמות גם במגזר יצרניות ציוד התקשורת; ברודקום וסיסקו יורדות ב-6% כל אחת

המסחר בוול סטריט מתנהל עתה בירידות שערים בעקבות גל חדש של אזהרות רווח. במקביל, נפסק המסחר בבורסת ניו יורק בגלל בעיות במערכת המחשבים. ג'וניפר נטוורקס (סימול JNPR), יצרנית ציוד האינטרנט, הודיעה כי רווחיה והכנסותיה ברבעון הנוכחי ייפלו בשיעור ניכר מהתחזיות. חדשות רעות נוספות באות מכיוונן של 3Com (סימול COMS) והאנדספרינג (סימול HAND). הנאסד"ק מאבד עתה 1.6% והדאו ג'ונס יורד ב-0.3%.

ג'וניפר נטוורקס יצאה בבשורה עגומה כאשר הודיעה על פיטורי 9% מעובדיה. מניית החברה נופלת ב-15% על רקע הערכה מחודשת של החברה כי רווחיה ברבעון הנוכחי יהיו בטווח של 8-9 סנט למניה, לעומת תחזיות קודמות לרווח של 24 סנט למניה. מכירות החברה יצנחו ל-205 מיליון דולר מתחזית קודמת ל-315 מיליון דולר.

אריקסון, יצרנית רשתות הסלולר השוודית, יורדת ב-4.2% לאחר שבית ההשקעות מורגן סטנלי קיצץ את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר". בית ההשקעות הוריד גם את תחזיות הרווח למניית החברה ל-2001-2002.

אינטל פירסמה אתמול עדכון לתחזיות הרבעוניות שלה. החברה ציינה בהודעתה כי הכנסותיה יהיו מעט מתחת ל-6.5 מיליארד דולר, אך בטווח התחזיות. המשקיעים חששו מהודעה חמורה יותר של החברה. המניה יורדת בשעה זו ב-1.7% בעקבות גל האזהרות מחברות אחרות.

מניות השבבים האחרות יורדות גם הן: מתחרתה העיקשת של אינטל בשוק המעבדים AMD (סימול AMD) יורדת ב-0.3%, אפלייד מטריאלס (סימול AMAT) רושמת ירידה של 3% וברודקום (סימול BRCM), שפירסמה אזהרה חמורה אתמול, מאבדת 6%.

המשקיעים לא מתרגשים במיוחד מהחדשות הרעות שבאו מכיוונה של ספקית ציוד התקשורת והרשתות 3Com (סימול COMS), שפירסמה אזהרה חמורה לרבעון הנוכחי. החברה הודיעה אמש כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי ייפלו בקרוב ל-20% לעומת התחזיות המוקדמות. מניית החברה יורדת עתה ב-2%. סיסקו , ענקית ציוד התקשורת, יורדת ב-6%.

אזהרת רווח חמורה של יצרנית מחשבי כף היד האנדספרינג (סימול HAND) שולחת אותה לירידה של 8%. יצרנית מחשבי כף היד קיצצה אתמול בחצי את תחזיות ההכנסות שלה לרבעון הכספים הרביעי שלה שמסתיים ב-30 ביוני. החברה צופה כעת כי ההכנסות ברבעון יגיעו ל-60-65 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 130 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully