וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

900 החלטות המינהל לאורך השנים יוחלפו ב-150 החלטות חדשות

הארץ

11.6.2001 / 10:45

ריבוי החלטות המינהל יצר בלבול, והקשה על נגישותן לציבור

מאת זיו מאור

הנהלת מינהל מקרקעי ישראל, בראשות המנהל שלמה בן אליהו, משלימה בימים אלה חוברת ובה 150 החלטות מועצת המינהל. בחוברת ייכללו כל ההחלטות שלהן תוקף מחייב.

מועצת המינהל קיבלה מראשית שנות ה-60 עד היום כ-900 החלטות. כל החלטה נחשבת לחקיקת משנה. במשך השנים התקבלו החלטות רבות שחוזרות זו על זו, ונוצרו סתירות בין החלטות. ריבוי החלטות המינהל יצר בלבול, והקשה על נגישותן לציבור: חוכרי קרקע או נציגיהם הגישו בקשות למינהל על סמך החלטות מועצה שנמצאות לכאורה בתוקף, בלא שידעו כי נסתרו על ידי החלטות מאוחרות יותר.

עם הוצאת החוברת החדשה, בכוונת המינהל לבטל את כל ההחלטות שאושרו במשך השנים, ולהפוך את החוברת למסמך היחיד שתוקפו מחייב. החוברת, על 150 סעיפיה, אמורה להקיף את כל החלטות המינהל עד כה.

עוד מתכוונים במינהל להפעיל למשך חודש ועדות במחוזות השונים, שמטרתן תהיה השגת פשרה במחלוקות של המינהל עם חוכרים. בהתאם לכך, המינהל יזמין את האזרחים להגיש הצעות כספיות לפשרה במחלוקות אלה, ויחליט אם לקבלן או להמשיך בהליך. אין בכוונת המינהל לקיים משא ומתן על הסכומים שיוצעו.

ככל הנראה, יוגדרו קריטריונים ברורים שיאפשרו לוועדות להחליט אם לדחות או לקבל את ההצעות הכספיות.

על פי החלטת המינהל, מבצע ההסדר הכספי יהיה למשך חודש בלבד, וייכללו בו רק תביעות שעוסקות בתשלום, כגון איחור בתשלום דמי חכירה. תביעות מהותיות יותר, כמו מתן זכויות בקרקע, לא ייכללו במבצע הפשרה.

למינהל מאות תיקים, שבחלקם נמשכים ההליכים זמן רב. במינהל מעוניינים בסגירת חלק מהתיקים, גם במחיר של בהפסד כספי מסוים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully