וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ציפייה לעליות מתונות על רקע המאמצים להפסקת אש מוחלטת בשטחים

אלי דניאל

10.6.2001 / 9:31

מניות אי.די.בי צפויות לרכז עניין על רקע הידיעות על מכירה אפשרית של אלרון ואלבר; לאומי תבלוט השבוע לקראת היום הקובע (יום ג') לחלוקת דיווידנד של 806 מ' ש'

לאחר ששבוע המסחר האחרון בבורסה התל אביבית הסתיים בירידות שערים, נראה כי שבוע המסחר החדש עשוי להיפתח דווקא במגמה חיובית, על רקע ההתפתחויות החיוביות במישור המדיני-בטחוני.

רמי דרור, מנכ"ל די.בי.אם השקעות, מעריך כי הבורסה התל אביבית עשויה לרשום היום עליות של עד כאחוז, וזאת על רקע הגברת המאמצים להשגת הפסקת אש מוחלטת בשטחים וקיומם של מפגשים בטחוניים בין ישראל לפלשתינאים. דרור מציין כי האמריקאים, המתווכים בין ישראל לפלשתינאים, מציבים מסגרות ברורות, ולמרות שהירי בשטחים נמשך פה ושם, הרי שהירידה בהיקף האלימות מורגשת.

באשר לירידות שנרשמו ביום שישי בנאסד"ק, הרי שדרור סבור כי ירידות אלה מתקזזות עם העליות שנרשמו ביום חמישי - כך שהן לא צפויות להשפיע על מגמת המסחר.

מניות קבוצת אי.די.בי צפויות להמשיך ולרכז מחזורים גבוהים גם בימים הקרובים, לקראת פרסום המלצות הוועדה הפנימית שהוקמה בקבוצה לבחינת תוכנית ארגון מחדש בה. על רקע זה ניתן לציין כי בסוף השבוע האחרון דווח ב-TheMarker.com שראשי אי.די.בי אחזקות שוקלים את מכירת אלרון וגישושים ראשונים בנושא כבר החלו.

כמו כן, דווח ב"מעריב" כי דיסקונט השקעות מנהלת מגעים למכירת חברת הליסינג אלבר. גורם נוסף שעשוי להשפיע על היקף המסחר במניית אי.די.בי אחזקות הוא איש העסקים אליעזר פישמן, אשר ממשיך להגדיל את החזקותיו בחברה.

מניות הבנקים עתידות לבלוט היום, כאשר את עיקר העניין צפויה לרכז מניית בנק לאומי . כזכור, יום שלישי הקרוב יהיה היום הקובע לחלוקת דיווידנד ענק בהיקף של כ-806 מיליון שקל (57 אגורות למניה).

חברות נוספות שמניותיהן עשויות לרכז היום מחזורים גדולים מהרגיל הן מלונות ים סוף ואירופה ישראל . הבוקר דווח ב"מעריב" כי בכוונת השתיים לרכוש את השליטה ברשת המלונות האירית רייאן הוטלס בהשקעה כוללת של כ-45 עד 63 מיליון דולר.

בקרב המניות הדואליות נרשמת מגמה מעורבת, כאשר מרבית פערי הארביטראז', הן השליליים והן החיוביים, נמוכים למדי. ריטליקס פותחת את היום בפער חיובי של 2.5% ומטאלינק פותחת עם פער חיובי של 1.8%. לעומתן, נייס תפתח בפער שלילי של 0.4%, טבע תפתח בפער שלילי מזערי של 0.2% ואלביט הדמיה תחל את יומה עם פער שלילי של 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully