וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך מוסמכת לבטל רשיונו של מנהל תיקים שהורשע בעבירה גם לתקופה קצובה

אמיר הלמר

11.6.2001 / 22:29

כך קבעה השופטת אסתר חיות במסגרת ערעורו של יצחק מאיו על החלטת רשות ניירות ערך לבטל את רשיונו כמנהל תיקי השקעות עקב הרשעתו בעבירות של שימוש במידע פנים

שופטת ביהמ"ש המחוזי אסתר חיות קבעה לאחרונה כי רשות ניירות ערך מוסמכת לבטל רשיונו של מנהל תיקים שהורשע בעבירה גם לתקופה קצובה.

במקרה שנדון לפני השופטת עירער ישראל מאיו, באמצעות עוה"ד דן כהן ויורם זמיר, על החלטת רשות ניירות ערך לבטל את רשיונו כמנהל תיקי השקעות עקב הרשעתו בעבירות ע"פ חוק ניירות ערך בשימוש במידע פנים. בעקבות הרשעתו זו נגזרו על מאיו שישה חודשי מאסר בפועל וקנס של 750 אלף שקל.

בנוסף, החליטה רשות ניירות ערך לבטל את רשיונו של מאיו לצמיתות ע"פ סמכותה מכוח סעיף 10(א) לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות ובניהול תיקי השקעות.

הערעור נסב סביב סמכותה של הרשות לביטול רישיון. הרשות טענה שסמכותה מוגבלת לשני מקרים בעת הרשעה - ביטול הרישיון לצמיתות או אי ביטולו בכלל. מנגד, טען מאיו בערעורו כי יש לפרש את הסעיף המאפשר ביטול הרישיון (סעיף 10(א) לחוק) באופן המסמיך את הרשות לא רק לבטל לצמיתות או לא לבטל רישיון, אלא גם לבטל את אותם רשיונות לתקופה, וזאת ע"פ הכלל הפרשני לפיו "המרובה מחזיק את המועט".

ביהמ"ש קיבל את עמדת המערער וקבע כי משהעניק המחוקק לרשות שיקול דעת שלא לבטל רישיון גם במקרים בהם מאפשר זאת הסעיף, ניתן ללמוד מכך כי בכל הנוגע להפעלת סמכות הביטול הוענקה לרשות, במלוא הרוחב, סמכות הנעה בין שני קטבים מנוגדים, האחד אי ביטול הרישיון והשני ביטולו לצמיתות, על כל אפשרויות הביניים הקיימות בין שני קטבים אלה, ובכלל זה ביטול הרישיון לתקופה קצובה בלבד.

בעקבות החלטה זו החזירה השופטת את ההכרעה בעניין לרשות שתשקול את מלוא העובדות הרלוונטיות לעניין ותקבל החלטתה בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully