וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההון סיכון ביוטק, של מכתשים אגן והזרע, משקיעה 2.25 מיליון דולר בפרויקט אגרינומיקס

גולן פרידנפלד

11.6.2001 / 21:27

הפרויקט עוסק באיתור גנים האחראים לתכונות ספציפיות בגנום הצמחי; את יתרת הגיוס, שסכומו נאמד ב-7.5 מ' ד', השקיעה חברת וילמורן

קרן ההון סיכון ביוטק, בה מחזיקות הזרע ומכתשים אגן בחלקים שווים, משקיעה 2.25 מיליון דולר בפרויקט אגרינומיקס העוסק בזיהוי הפונקציות של הגנים בגנום הצמחי. לאיתור והבנת תפקידו של גן בצמח יכולות להיות משמעויות כלכליות רחבות כמו ייצור מזון עשיר בוויטמינים ומינרלים וייצור תרופות.

הפרויקט הוא חלק מפרויקט אמריקאי רחב היקף המתבצע במעבדות בארה"ב, צרפת וישראל. במסגרת הפרויקט הוקמו מעבדות מיוחדות שנחנכו בנגב לאחרונה. המעבדות הן הגדולות מסוגן בארץ ומסוגלות לסרוק 20 אלף קווי צמחים ברבעון, כאשר כל אחד מייצג אירוע גנטי עצמאי.

ההשקעה של ביוטק בפרויקט, היא חלק מהשקעה כוללת של 7.5 מיליון דולר בפרויקט הפוסט גנומי. את יתרת הסכום השקיעה חברת וילמורן.

ההשקעה בקרן, לפחות מצידה של חברת הזרע, מעלה מספר שאלות שכן החברה הציגה ירידה משמעותית במחזור המכירות שלה לרבעון הראשון של השנה. המכירות ברבעון הסתכמו ב-37.7 מיליון שקל - ירידה של 25% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, הציגה החברה אף מצב חמור יותר ורשמה הפסד של 7.7 מיליון שקל. בקופתה של הזרע מצויים כ-14.6 מיליון במזומן, מהם החליטה החברה להשקיע כ-4 מיליון שקל בפרויקט.

נראה כי החברה תולה תקוות בפרויקט, שישפר במעט את תוצאותיה העיסקיות אם וכאשר יניב גילויים מדעיים חדשניים. מניסיונן של קרנות הון סיכון המתמחות בתחום הביו-אינפורמטיקה (שילוב של היי-טק וגנטיקה), תהליך הפיתוח אורך זמן רב, אולם אם הוא מגיע לשלב מיצויו הכלכלי, הוא טומן בחובו הצלחה שתתורגם למזומנים רבים. אם לא, הרי שמדובר בהשקעה שיורדת לטימיון ואשר תסבך יותר את מצבה הכלכלי של הזרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully