וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: הליש"ט עלולה ליפול ל-1.3 דולר בשבועות הקרובים בעקבות בחירת הלייבור

דפנה מאור

11.6.2001 / 21:17

זאת למרות ששר האוצר גורדון בראון רמז כי המעבר ליורו עשוי להימשך זמן רב מהצפוי

הליש"ט עלולה ליפול ל-1.3 דולר בשבועות הקרובים לנוכח הסיכויים הגוברים כי בריטניה תאמץ את מטבע היורו.

הספקולציות כי מפלגת הלייבור תתמוך באימוץ המטבע האירופי האחיד גרמה לנפילה של הליש"ט ל-1.3775 דולר ביום חמישי לאחר נצחון הלייבור בבחירות. היה זה השער הנמוך ביותר שרשמה הליש"ט מול הדולר מזה 15 שנים.

משקיפים בשוק המט"ח טוענים כי כדי להשיג ערך הוגן מול היורו, יידרש פיחות של כ-10% בערכה של הליש"ט. אם ממשלת בריטניה אכן תדחוף לאימוץ היורו לפני ה-1 בינואר, המועד בו ייכנסו למחזור שטרות ומטבעות של היורו, הליש"ט תיפול, לפי ההערכות, לסביבות ה-1.3 דולר.

אולם שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, אותת בסוף השבוע האחרון כי המעבר ליורו לא יוקדם מהמתוכנן, למרות הנצחון של הלייבור בבחירות. עוזריו, לפי דיווח של ה"סאנדיי טיימס" אמרו כי משאל עם בנושא היורו עשוי להתרחש עוד כה שנים, ולא מוקדם יותר, כפי שרמז בלייר בתקופה שקדמה לבחירות.

הוויכוח על היורו הפך לעצם מחלוקת בין משרד החוץ למשרד האוצר בבריטניה. משרד החוץ, בראשותו של השר לשעבר רובין קוק, תמך בשילוב בריטניה בגוש היורו באופן פעיל יותר. קוק הודח ביום שישי, ככל הנראה בעידודו הפעיל של בראון.

עתה נראה כי למרות שהממשל הנוכחי נחשב לתומך של האיחוד האירופי, דרכו לאימוץ המטבע האחיד איננה סלולה. לכך ניתן להוסיף את העובדה כי אירלנד החליטה לדחות את אמנת ניצה, המרחיבה את קשריה עם האיחוד האירופי.

בראון תומך ברפורמה בבנק המרכזי של אירופה. לדברי הבריטים, המערכת המוניטרית שלהם היא בעלת שקיפות גבוהה יותר מזו של האיחוד האירופי. בראון קבע מבחן בעל 5 אמות מידה - בתחום של התכנסות, גמישות, השקעות, שירותים פיננסיים ושוק העבודה - בהם אמור האיחוד האירופי לעמוד כדי שבריטניה תאמץ את היורו. לפי הערכות בקושי מטרה אחת הושגה, וליתר יידרשו 5 שנים. אחרים אומרים כי בראון הפיל עצמו במלכודת בקביעת 5 מבחנים אלו, וייאלץ לסגת מעמדתו הניצית לאחר שיושלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully