וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהר זיסאפל: קבוצת רד תכפיל את קצב ההקמה והבנייה של החברות החדשות

הארץ

12.6.2001 / 17:34

"רד גארד היתה חברה שקיבלה הזדמנות גדולה, וחבל שהחמצנו אותה", אומר זיסאפל בהתבטאות ראשונה מאז הסגירה

מאת אבי שמול

איש העסקים זהר זיסאפל, מבעלי קבוצת רד, מעריך כי קבוצתו תכפיל מעתה את קצב הקמת ובניית החברות החדשות. "השאלה העיקרית שיש לבחון כשמקימים חברה חדשה, היא האם בעוד חמש שנים יהיה כאן טוב", אומר זיסאפל. "אמנם אף פעם לא ניתן לענות בוודאות על שאלה זו, אבל לי ברור שבעוד חמש שנים יהיה בארץ שוק טוב. לא רק בענף התקשורת, אלא בענף ההיי-טק בכלל. לפני שנתיים לא יכולתי לחוש זאת".

זהר זיסאפל ואחיו יהודה, צברו ניסיון רב ב-20 השנים האחרונות, שבהן הקימו כ-25 חברות עתירות ידע. האחים אמורים לקבל הערב תארי דוקטור לשם כבוד מהטכניון, בשל תרומתם לתחום. השניים נאלצו לפני כחודשיים לסגור את חברת רד גארד, שצברה חובות בהיקף של 42 מיליון שקל, אך הם אינם רואים בכך סימן לבאות.

"רד גארד היתה חברה שקיבלה הזדמנות גדולה, וחבל שהחמצנו אותה", אומר זיסאפל בהתבטאות ראשונה מאז הסגירה. "זה עניין כאוב, ועדיין מפריע לי. אני כל הזמן חושב מה היה חלקי בכישלון. יש לי לקחים, אבל איני יכול עדיין לדבר עליהם בפומבי".

זיסאפל מספר שבמועצת המנהלים של רד גארד, שהתמחתה במתן פתרונות למערכות אבטחת מידע ברשתות תקשורת, ידעו על הקשיים הכספיים, אבל לא חזו את ההתמוטטות. בין הנפגעים מסגירת החברה, נמצאת חברת בר תקשורת, שהפיקה ב-3 למארס השנה, מסיבת פורים ל-125 עובדי החברה, שבועיים לפני סגירתה. בר תקשורת, שהשקיעה עשרות אלפי שקלים בהפקה, הגישה תביעת פיצויים כנגד האחים זיסאפל ומתכננת לפרסם בכלי התקשורת את הפרטים המלאים.

לדעתנו האחים זיסאפל אינם ראויים לשאת בתואר דוקטור של כבוד", אמר רונן רייבנבך, מפיק הארוע בבר תקשורת. "השקענו 75 אלף שקל באירוע שהחברה קיימה בשיאה. חילקו טלוויזיות במתנה. איני מאמין ששבועיים לפני הסגירה, למנהלים לא היה מושג על שעתיד לקרות".

זוהר זיסאפל הכחיש את הטענות כי מועצת המנהלים ידעה על ההתמוטטות. "אני חבר בדירקטוריונים של חברות רבות", אמר זיסאפל. "לא מזמינים אותי למסיבות, ולא הייתי קשור לחגיגה הזו. רד גארד היתה חברה עצמאית ומבודדת. ברור שיש תחושה לא נוחה, הן כלפי העובדים והן כלפי המשקיעים הגדולים והנושים. יהודה ואני השקענו 10 מיליון דולר בחברה בשבע השנים שבהן היתה קיימת.

"כיום כולם יודעים שענף ההיי-טק סבל בשנתיים האחרונות מעודף היסטריה. השקיעו כאן כמו משוגעים, והתחרות הביאה את החברות להערכות שווי גבוהות. במקביל הידלדלה הרמה המקצועית. ידענו שההתרגשות תחלוף, ולכן בשנים 99'-2000 השקענו רק בחברות בתוך המערכת של רד.

"בעבר, הקצב הממוצע היה הקמת חברה עד חברה וחצי לשנה, ואני מעריך שכעת נקים שלוש חברות בשנה", ממשיך זיסאפל. "מספר החברות הוא לא מה שחשוב, אלא האיכות שלהן, וברור שכל החלטה מתקבלת לאחר התלבטות ובחינה לגופו של עניין. לפני שבועיים לדוגמה, הקמנו שתי חברות בתחום התקשורת האלחוטית. איני יכול עדיין לגלות פרטים על התוכן שבו הן יעסקו.

"למעשה לקבוצה נשארה אותה היכולת, ואנו יודעים בדיוק מה אנו רוצים לעשות. הכוונה היא להשקיע בעיקר לבד, ללא הון חיצוני. ברור שהפסיכולוגיה משפיעה על הכלכלה ולהיפך, אבל העתיד יביא רק טוב. יותר ויותר אנשים ירצו תקשורת. אני מתקיים מבניית התשתית לכך. מי שמבין מה זה פס רחב ירצה את הדבר הבא, ואת הדבר הבא אחריו. זה שוק בעל תנאי גידול וצמיחה ריאליים, וקיים עודף היצע גדול. למרות זאת, היתה ונשארה צמיחה נאה בתחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully