וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע ב-IPO: קראפט תגייס 8 מיליארד דולר בהנפקה השנייה בגודלה בהיסטוריה

עפרה שלו

11.6.2001 / 11:25

4 הנפקות נוספות יתבצעו בצילה של ענקית המזון, ובמהלך השבוע הבא יעלה מספר ההנפקות ל-7; חברות הטכנולוגיה נעדרות עדיין משוק ה-IPO

ההנפקה המיוחלת של קראפט תמשוך ודאי את כל תשומת הלב השבוע. מלבדה צפויות עוד 4 הנפקות שיגייסו יחדיו עד כמיליארד דולר. חברות הטכנולוגיה נעדרות עדיין משוק ה-IPO.

ההנפקה של קראפט היא השנייה בגודלה בהיסטוריה אחרי AT&T וויירלס (סימול AWE), שהונפקה על ידי AT&T (סימול T) וגייסה 10 מיליארד דולר. חיזוק נוסף להתאוששות בשוק ה-IPO יתקבל בשבוע הבא, במהלכו מתוכננות 7 הנפקות חדשות.

פיליפ מוריס (סימול MO), חברת הטבק הגדולה בעולם, תנפיק את חטיבת המזון קראפט ותגייס עד 8.4 מיליארד דולר. קראפט, המשווקת את מוצרי הבשר של אוסקר מאיירס, את קפה מקסוול ושוקולד טובלרון, היא חברת המזון והמשקאות הממותגים המובילה בארה"ב.

במאי הודיעה פיליפ מוריס כי היא משנה את טווח הנפקת ה-IPO של חטיבת המזון קראפט מ-26-31 דולר למניה ל-27-30 דולר למניה. החברה צפויה להציע 280 מיליון מניות. בטווח ההנפקה הקודם יכולה היתה קראפט לגייס 8.68 מיליארד דולר. גיוס על פי מחיר ממוצע של 28.5 דולר למניה יסתכם ב-7.8 מיליארד דולר.

פיליפ מוריס ספגה בשבוע שעבר מהלומה קשה בביהמ"ש, עת פסק ביהמ"ש בקליפורניה כי החברה אשמה בהונאה, רשלנות וייצור מוצר פגום, וגזר עליה תשלום פיצויים של 3 מיליארד דולר לתובע, חולה סרטן בן 56.

הפיצויים היו הגבוהים ביותר שנפסקו בתביעה של יחיד (תביעה שאינה ייצוגית) נגד יצרנית סיגריות. בתביעה ייצוגית בשנה שעברה בפלורידה נגזר על 5 חברות טבק לשלם 145 מיליארד דולר לאלפי נפגעי עישון. התביעה לא צפויה להשפיע לרעה על ההנפקה. מניית קראפט לא צפויה לרשום עלייה משמעותית במסחר, אך מאידך אינה צפויה לצנוח, מעצם היותה חברת מזון.

ג'ון פיצגיבון מגסקינס IPO דסקטופ אמר שכל החברות שיונפקו השבוע הן חברות יציבות ורווחיות, ולכמה מהן הכנסות גבוהות ממיליארד דולר. קראפט רשמה רווח תפעולי של 1.1 מיליארד דולר והכנסות של 8.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון השנה.

4 ההנפקות הנוספות

FMC טכנולוג'יס, המספקת שירותים וטכנולוגיה לחיפוש והפקת נפט גולמי וגז טבעי, צפויה להתחיל להיסחר ביום חמישי בבורסת ניו יורק תחת הסימול FTI. החברה תגייס בהובלת מריל לינץ' עד 231 מיליון דולר. ג'נרל מריטיים, המובילה נפט גולמי דרך הים, תגייס באמצעות ליהמן ברדרס ו-ING ברינגס עד 133 מיליון דולר. החברה תתחיל להיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול GMR.

2 ההנפקות הנותרות קשורות לביטוח, כשהאטרקטיווית יותר היא וויליס גרופ הולדינגס, המתיימרת להיות ברוקר הביטוח השלישי בגודלו בעולם. החברה תגייס בהובלת סלומון סמית ברני עד 240 מיליון דולר ותיסחר גם היא בבורסת ניו יורק תחת הסימול WSH. אחרונה היא חברת הביטוח אודיסי, הצפויה לגייס עד 323 מיליון דולר. גם היא תיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול ORH.

4 החברות שהונפקו בשבוע החולף גייסו יחדיו 485 מיליון דולר. חברת הנפט טורץ' אופשור וחברות הרפואה סרג'יקל פרטנרס ויונילאב הונפקו בקצה העליון של הטווח המתוכנן, ואילו אליאנס דאטה סיסטמס, חברת מסדי הנתונים, הונפקה בקצה התחתון של הטווח ונסחרה בעלייה של 16.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully