וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ד"ש: אגיס מבצעת מהפך עסקי, אך ב-2001 היא תציג הרעה ניכרת בתוצאותיה העסקיות

שלומי גולובינסקי

12.6.2001 / 17:34

בבית ההשקעות נותנים למניה המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד הגבוה ב-15% ממחיר השוק; מציינים כי אגיס רוצה לתפוס את השור הגנרי בקרניו

"אגיס מבצעת מהפך עסקי בחברה, אשר מטרתו להשביח את פעילות החברה בחו"ל. במידה ומהלך זה יצליח, אין מניעה כי פעילות זו תיסחר בערכים של למעלה מ-500 מיליון דולר, בדומה לחברת תרו ", כך כותב האנליסט אורי הרשקוביץ מבית ההשקעות לידר ד"ש.

הרשקוביץ מעניק למניות אגיס, שבשליטת מורי ארקין, המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 35.5 שקל, הגבוה בכ-15% ממחירן של המניות בשוק. עם זאת, עד שאגיס תשלים את המהפך העסקי, מציין הרשקוביץ, כי ב-2001 צפויה אגיס להציג הרעה מהותית בתוצאותיה הכספיות, כתוצאה מהגברת היבוא המקביל של תרופות על ידי קופות החולים, והגדלת מאמצי המו"מ וההנהלה לצורך ביצוע המהפך העסקי.

"אגיס רוצה לתפוס את השור הגנרי בקרניו", אומר הרשקוביץ. לדבריו, גנריקה פרמצבטית היא עסק מחזורי, ואגיס החליטה להשקיע הרבה זמן, מאמץ, וכסף בהבאת מוצרים חדשים לשוק, במחזור השיא הנוכחי בגנריקה הפרמצבטית שצפוי להימשך עד 2005, לאור פקיעת מספר רב של פטנטים על תרופות.

הרשקוביץ מציין, כי אגיס מגדילה השנה את הוצאות המו"פ שלה ב-40% לכ-100 מיליון שקל, כשבמקביל היא משקיעה כ-12 מיליון דולר בהקמת מפעל ייצור חדש בירוחם, שאמור לשפר את רווחיות הפעילות בחו"ל, וכן להקטין את שיעורי המס של החברה. במקביל, פועלת אגיס לקבלת אישור מה-FDA לקווי ייצור חדשים במפעלי החברה בארה"ב, כאשר הביקורת מתוכננת לרבעון השלישי של השנה.

הרשקוביץ מעריך, כי תוכנית זו תאפשר לאגיס להכניס כ-5 מוצרי נישה ומוצרי API חדשים כל שנה החל מ-2001, כאשר כל מוצר אמור להגדיל את הכנסות החברה ב-4-5 מיליון דולר, ויאופיין בשיעורי רווחיות גולמית של 50%-60%.

עם זאת, הרשקוביץ מציין כי כדי לתת לאגיס שווי שוק של 600 מיליון דולר, צריך מישהו שמוכן לשלם מחיר "מופקע", ואחד כזה יש רק במקום אחד - אמריקה. הרשקוביץ טוען כי תרו לא שווה 60 דולר, כמו שטבע לא הייתה שווה 80 דולר לפני חצי שנה. אבל כל זאת לא הפריע לאמריקאים לשלם את הסכומים הללו. הרשקוביץ מגלה, כי הסוד לקבלת תמחור מופקע הוא כניסה למועדון האקסלוסיווי הנקרא specialty pharmaceuticals בו אין תזרים מזומנים, אין EBITDA או DCF (מודל המבוסס על תזרים מזומנים), אלא רק מכפילי מכירות ושוויים מנופחים.

הרשקוביץ מעריך כי אגיס לא תיכנס למועדון ה-specialty pharmaceuticals לפני שהיא תשלים מספר פעולות, ובהן מעבר מוצלח של ביקורת ה-FDA, ספין אוף של מוצרי כימאגיס וקליי פארק, ורישום הפעילות האמורה למסחר בארה"ב.

הרשקוביץ מציין, כי מי שמאמין ביכולתה של אגיס להצליח הוא בעל השליטה שלה, מורי ארקין, שרוכש כמויות גדולות של מניות בשוק באופן פרטי ודרך חברות בנות של אגיס שמחזיקות בכ-11% ממניות החברה. הרשקוביץ אומר כי מהיכרותו עם החברה הוא מתרשם כי טובים סיכוייה לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully