וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגורים ציבוריים עתרו לבג"ץ בשל אי תשלום שכר טרחתם בחודשים האחרונים

הארץ

11.6.2001 / 11:25

העותר, בשמם של מאות סנגורים אחרים, טוען כי מאז ינואר לא קיבל שכר טרחה מהסנגוריה הציבורית

מאת אליסה אודנהיימר

עו"ד דניאל חקלאי, המשמש סנגור ציבורי, עתר לבג"ץ נגד שר המשפטים, מאיר שטרית, מנכ"ל משרד המשפטים, והסנגור הציבורי הארצי - בדרישה לשלם את שכר טרחתו.

העותר הגיש את העתירה גם בשמם של מאות סנגורים אחרים שלא קיבלו את שכרם בחודשים האחרונים. העותר טען בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד שמואל סעדיה, כי מאז ינואר לא קיבל שכר טרחה מהסנגוריה הציבורית עבור תיקים פליליים שהועברו לטיפולו.

לטענת העותר, בעקבות קשייה התקציביים של הסנגוריה הציבורית מסוף 2000, נאלצו מאות סנגורים להמתין תקופה ארוכה עד לקבלת שכר טרחתם. לטענתו, חלק מהסנגורים הצעירים, שמטבע הדברים אינם מבוססים כלכלית, נקלעו למצוקות קיומיות של ממש בתקופת ההמתנה לשכרם. חקלאי מספר בעתירה, כי התקשה לשלם את שכר הדירה ולממן את הוצאותיו השוטפות.

בתחילת 2001 הזרימה הסנגוריה הציבורית את כספי שכר הטרחה מהשנה הקודמת לחשבונות הבנק של הסנגורים. בעקבות זאת, נטען בעתירה, אזלו כספי הסנגוריה הציבורית שהוקצו לתשלום לסנגורים ב-2001, והופסקה הזרמת כספי שכר הטרחה.

כיום ממתינים סנגורים ציבוריים רבים לפירעון חובה של הסנגוריה. לדברי העותר, סנגורים רבים שרויים בתחושה קשה של חוסר ודאות באשר לאפשרות פירעון החוב בחודשים הקרובים. בעתירה נטען עוד, כי במקרים מסוימים מגיע חובה של הסנגוריה לעורכי הדין ששכרה, למאה אלף שקל.

לדברי חקלאי, סנגורים ציבוריים התארגנו באחרונה במסגרת ועד פעולה, שדן בדרכים להביע מחאה על העיכוב בתשלום שכר הטרחה. בין השאר, נשקלת האפשרות לנקוט בעיצומים בשלבים שונים בתיק, כגון בעת הארכת המעצר ולפני הגשת כתב האישום. לדברי העותר, צעדים מסוג זה עלולים לפגוע בחירותם ובזכויותיהם של הנאשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully