וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבור ספורט שוקלת להתמזג עם החברה הבת גבור אלפא

שלומי גולובינסקי

12.6.2001 / 15:24

בעקבות פנייה של גופים מוסדיים המחזיקים בכ-7% ממניות גבור אלפא, שוקלים בקבוצה לבצע מיזוג בדרך של החלפת מניות

חברת גבור ספורט החזקות , שבשליטת רועי גיל ואיתן אלדר, שוקלת לבצע מיזוג עם החברה הבת גבור אלפא . הרעיון להתמזג בא בעקבות פנייה של גופים מוסדיים המחזיקים בכ-7% ממניות גבור אלפא, שביקשו מהנהלת גבור ספורט לקבל מניות של החברה האם, במקום מניות החברה הבת.

בגבור אומרים כי אם אכן תבוצע עסקת החליפין עם הגופים המוסדיים, תשקול גבור ספורט לבצע מהלך שכזה גם מול יתר בעלי המניות של גבור אלפא מהציבור. בגבור ספורט מוסיפים כי מהלך שכזה יגדיל את ההון העצמי של החברה, ויבסס את איתנותה הפיננסית.

בקבוצת גבור ספורט אומרים כי מהלך שכזה הגיוני כיום לאור מחזורי המסחר הדלילים בבורסה, ולאור העובדה שמניות שתי החברות סובלות מסחירות אפסית. המהלך יאפשר לבעלי המניות של גבור אלפא להקטין את הסיכון בהשקעתם, מכיוון שהם יקבלו מניות של גבור ספורט בתמורה.

גבור ספורט מחזיקה בכ-57% ממניות יצרנית הגרביים גבור אלפא, שסיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 4.9 מיליון שקל במחזור של 27.9 מיליון שקל. עם זאת, ההחזקה בפועל של גבור ספורט באלפא מגיעה לכ-75% ממניות החברה, וזאת לאור העובדה שחברות בנות של גבור אלפא מחזיקות בכ-16.7% ממניות החברה האם, ובדילול אופציות המוחזקות בידי עובדים בכירים.

מניות גבור אלפא נסחרות כיום לפי שווי שוק של 110 מיליון שקל, בדומה להיקף המאזן של החברה. ההון העצמי של החברה עמד בסוף הרבעון הראשון על 78.7 מיליון שקל. גבור אלפא נהנית גם מקופת מזומנים של 31 מיליון שקל, שבמקרה של מיזוג, תעבור לרשותה של החברה הממוזגת.

גבור אלפא מייצרת בעיקר גרבי ספורט, המשווקים על ידה ללקוחות תחת שמות המותג של אותם לקוחות. מרבית מכירות גבור אלפא (84%) מיועדות ללקוח אחד, חברת נייק (NIKE), הרוכשת מגבור אלפא גרבי ספורט תחת שם המותג NIKE. גבור אלפא גם מחזיקה ב-20% ממניות חברת רוסון, יבואנית מוצרי נייק לישראל. גבור ספורט עצמה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד של מיליון שקל.

גבור ספורט מעורבת בשורה של השקעות, בהן החזקה של 21% ממניות הכשרת הישוב , פעילות בתחום הנדל"ן, ההיי-טק, ותעשיית הרכיבים האלקטרוניים. בנוסף, לחברה 9% ממניות מועדון הכדורסל מכבי תל אביב. מניות גבור ספורט נסחרות לפי שווי חברה של 270 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully