וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת יאיר טאומן כבר ברווח של 9 מיליון דולר

אפרת נוימן

30.5.2005 / 10:58

טאומן - אחד המומחים הגדולים בעולם בתורת המשחקים - אינו מסתפק בהוראה; הוא מיישם את עקרונות התורה בעולם העסקים, ובהצלחה לא מבוטלת; בין הצלחותיו נמנה אקזיט המיליארדים בגלילאו; בראיון ראשון מספר טראומן מדוע השקיע עם חברים 15 מיליון דולר במאבק השליטה ב-QXL - ה





בסוף השבוע העמיקה קבוצת המשקיעים הישראלים את המעורבות ב-QXL, כשהחברה מינתה דירקטור מטעם הקבוצה - אברהם נוימן. נוימן הוא עמית של טאומן - פרופ' למתמטיקה המתמחה בתורת המשחקים מהאוניברסטיה העברית. הוא אף שותף עם טאומן בהשקעה ב-Bidorbuy.



הנקודה הישראלית אינה נעצרת כאן. QXL גם מינתה ישראלי נוסף כדירקטור לחברה - דן ברנע. ברנע כיהן כמנכ"ל חברת המימד החדיש שנמכרה לחברת BMC לפני כשש שנים תמורת 675 מיליון דולר, ומאז הוא מכהן בתפקיד ניהולי בכיר ב-BMC. הניסיון של ברנע גם כולל תפקידים ניהוליים בחברות תעשיות לייזר, אינדיגו ואלסינט. "המינוי של ברנע לא היה דרכנו, אבל אנו סבורים שמדובר במינוי מצוין. הנהלת QXL היתה בארץ, נפגשה עם כמה מועמדים, ובחרה בברנע שלו ניסיון ניהולי רב", ציין טאומן.



אולי אחת הסיבות שמשכו את טאומן ל-QXL היא העובדה שבחודשים האחרונים התחולל מאבק שליטה על החברה. חברה הולנדית בשם "Florissant", המחזיקה ב-28% ממניות QXL, התאחדה עם חברה נוספת בהצעה לרכישת המניות שבידי הציבור. ההצעה נכשלה לפני כחודשיים, כשרק 10% מבעלי המניות מהציבור נענו להצעה. ייתכן שהיתה זו העובדה שתחום המכרזים בתורת המשחקים חביב במיוחד על טאומן, שגרמה לכך שהצעת הרכש לא הפחידה אותו לרגע.



"הסיבה לכישלון של פלוריסנט היא שהצעת הרכש נקבה מחיר של 14 ליש"ט, בעוד המחיר בשוק באותה העת, מחיר שלפיו אנחנו רכשנו מניות, היה 15 ליש"ט", הוא מספר. "בפלוריסנט הם היו כל כך גרידיים שהיו בטוחים שיוכלו לקנות ב-14 ליש"ט ולא רצו להעלות את המחיר. כשבעלי המניות מהציבור ראו שיש מי שקונה מניות במחיר גבוה ממחיר ההצעה, לא היתה להם סיבה למכור במחיר של 14 ליש"ט. היום כבר נסחרת מניית QXL במחיר של 29 ליש"ט", הוא מוסיף.



טאומן אינו מתכוון להביט מהצד בהתפתחויות של QXL. "ההשקעה ב-Bidorbuy לימדה אותי הרבה על התחום. אני מכיר את העסק טוב ומעוניין להיות מעורב". סכסוך משפטי עם מנהל האתר של QXL בפולין, שזייף לטענת החברה מסמך המעיד על בעלותו על האתר, מגלה פן תקיף למדי באישיותו של טאומן. במקרה הזה אין הוא משחק: "אנחנו מתקדמים בתהליך החוקי להחזיר לידנו את האתר הפולני. נהפוך כל אבן למצוא דרך לרדוף את המנהל הפולני משפטית ולא נחסוך כסף", הוא אומר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully