וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות מתחזקות והנאסד"ק מאבד כ-2.2%; טי.טי.איי עולה בכ-8% בעקבות חוזה עם נורטל

גיא ימין

11.6.2001 / 19:09

צ'ק פוינט מאבדת כ-6% ומשלימה נפילה של יותר מ-60% ב-6 השבועות האחרונים; פריסייס מטפסת בכ-6%

ירידות שערים הולכות ומתחזקות מאפיינות את יום המסחר הראשון של השבוע, וגם ההערכות כי המשקיעים יעדיפו להמתין לפירסומן של אזהרות רווח אפשרויות מצד ענקיות הטכנולוגיה לא מונעת מהנאסד"ק לאבד 2.3%. גם הדאו ג'ונס לא נחלץ מהמומנטום השלילי והוא מאבד עתה 0.7%.

על המסחר היום מכבידה הורדת המלצה של בית ההשקעות מריל לינץ' למגזר האלקטרוניקה. במריל לינץ' מעריכים כי הלקוחות של יצרניות הציוד האלקטרוני, חברות המחשבים ומעבדי המידע, עשויות לקצץ את תחזיות הרווח לרבעון הנוכחי, ויסכנו בכך גם את יצרניות האלקטרוניקה.

דיווחים שליליים ממשיכים להגיע מכיוון מגזרי הטכנולוגיה השונים. חברת ואריאן (סימול: VSEA), יצרנית הציוד למגזר המוליכים למחצה, פירסמה אזהרת הכנסות לרבעון הנוכחי, וקיצצה את התחזיות המופחתות גם כך בכ-30%, תוך שהיא מודיעה על פיטורי עובדים בחברה.

במקביל, הוריד בית ההשקעות UBS ורבורג את מחיר היעד למניית נורטל , ושלח את המניה לירידות נוספות של 4.2%. לסנטימנט השלילי מסייעת גם העובדה שעד כה מבין כ-600 הודעות שלפני פרסום הדו"חות, כ-66% היו שליליות.

היום לא צפויים להתפרסם מדדים כלכליים משמעותיים אך במהלך השבוע ישפכו אור על הזירה הכלכלית מדד המחירים לצרכן וליצרן, מדד אמון הצרכנים לחודש מאי, והמכירות הקמעונאיות לאותו חודש. התמונה שתצטייר מאותם מדדים צפויה לכוון את הכרעתו של הבנק המרכזי בנוגע להורדת ריבית, בפגישתו המתוכננת ל-27 ביוני.

צ'ק פוינט ממשיכה לאבד גובה

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, בהתאם לכיוון המסחר הכללי. על רקע אלה בולטת בעליות טי.טי.איי , שדיווחה אתמול על חתימת חוזה לאספקת פתרונותיה לחברת נורטל הקנדית. בעקבות ההודעה עולה בשעה זו מניית החברה ב-8.3% למחיר של 19.5 דולר. שווי ההסכם המוערך הוא כ-14 מיליון דולר, שיוכרו בטווח של 3 שנים, ובמסגרתו תספק החברה פיתרון כולל לניהול ובקרת רשתות.

צ'ק פוינט לא מצליחה להתאושש ממגמת הירידות המאפיינת אותה בימי המסחר האחרונים. חרושת של שמועות בדבר לחץ מחירים שחווה החברה, יחד עם הסתייגויות מסוימות של חלק מבתי ההשקעות בדבר יכולתה של ענקית האבטחה לעמוד ביעדי הצמיחה שהציבה לעצמה, מובילות את המניה לרמות בהן לא ביקרה מאז תחילת חודש אפריל.

בשעה זו מאבדת מניית צ'ק פוינט 6.1% למחיר של 46.8 דולר, כך שבעשרת ימי המסחר האחרונים השילה קרוב 3.9 מיליארד דולר מערכה.

אן.די.אס, , שדיווחה לפני פתיחת המסחר על מספר הסכמים במסגרת תערוכת NCTA, ובהם מזכר הבנות להמשך שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם חברת מיקרוסופט , מאבדת עתה 0.3% למחיר של 46 דולר. כמו כן הודיעה החברה על חתימת הסכם אסטרטגי עם חברת פורטל סופטוור (סימול: PRSF). במסגרת ההסכם יפתחו החברות פיתרון משולב, שיאפשר לספקי שירותי כבלים ולוויינים ליישם ולחייב שירותי טלוויזיה אינטראקטיווית.

עוד בולטות פריסייס שמטפסת ב-6.3% למחיר של 24.6 דולר, ונייס עם ירידה של 6.6% למחיר של 13.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully