וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: בזק עלתה בכאחוז בעקבות הסיכום בין משרדי הממשלה לשב"כ בנוגע למכירת החברה

אילן מוסנאים

11.6.2001 / 22:27

המעו"ף ירד ב-0.7% במחזור בינוני של 256 מיליון שקל; אלביט מערכות בלטה בעלייה של 1.3%; מניות הבנקים הגדולים ריכזו מחזורים ערים ונסחרו ללא שינוי

הבורסה של תל אביב נעלה הערב יום מסחר רגוע בירידות של 0.7% במדדים המובילים, תוך מחזור בינוני של 256 מיליון שקל.

המסחר, שאתמול נסגר בירידות קלות של כ-0.4%, נפתח בירידות של כ-1%, כשהירידות מלוות בגידול (יחסי) במחזורי המסחר. המעו"ף ירד בסביבות השעה 11:00 עד לשפל יומי של 417.23 נקודות, כשהוא מאבד 1.3%, אולם בהמשך המדדים התאוששו ונסחרו בירידה של כ-0.7% במשך רוב שעות היום.

הירידות נמשכו גם לקראת סיום המסחר בישראל, והפתיחה בוול סטריט - שם החל ההמסחר בירידה של כ-1% בנאסד"ק.

מדד המעו"ף ירד ב-0.73% לרמה של 419.59 נקודות, ומדד ת"א 100 ירד ב-0.65% לרמה של 411.97 נקודות. התל-טק ירד של 1.23%.

אגוד: המעו"ף ייסחר בתקופה הקרובה סביב 425 נקודות

אילן ששון ממוריץ טוכלר, ציין כי היינו עדים ליום שקט ונטול תנודות חדות בבורסה, שאופיין במשך כל שעות המסחר בירידות שערים בינוניות, על רקע המסחר ההססני בבורסות אירופה והפסימיות בחוזים על הנאסד"ק. ששון ציין כי מי שהובילו את המדדים כלפי מטה היו בעיקר מניות קבוצת אי.די.בי שהמשיכו את החולשה שאפיינה אותם אתמול, ומניות הארביטראז'.

כלכלני בנק אגוד מעריכים בסקירה לשוק ההון שפירסמו אתמול כי המעו"ף צפוי לשמור על יציבות בתקופה הקרובה ולהיסחר סביב 425 נקודות. באגוד סבורים כי אם לא יתרחשו אירועים קיצוניים במישור המדיני בטחוני או במסחר בשוקי ההון בעולם, המעו"ף יתקשה לחרוג מהרמות של 415-445 נקודות.

מניית בזק עלתה ב-0.8% במחזור של 24 מיליון שקל, בעקבות הסיכום שהושג בין משרדי הממשלה לשב"כ בנוגע למכירת החברה תוך הבטחת הצרכים הבטחוניים של המדינה לאחר המכירה. בנוסף, הוסכם גם לאפשר את מכירת החברה למשקיע פיננסי ולא רק לגוף הפועל בתחום התקשורת.

סולומון חותך את הערכת השווי לדסק"ש

בראיון לקול ישראל אמר שר התקשורת, ראובן ריבלין, כי בזק תימכר לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר, הגבוה בכ-11% משוויה הבוקר בבורסה, כשהממשלה צפויה לקבל מהמכירה כ-2 מיליארד דולר. ועדת השרים לענייני הפרטה תתכנס היום לדון ולאשר את ההסכמות שהושגו אתמול בעניין בזק.

קבוצת אי.די.בי נסחרה בירידות שערים, כאשר דסק"ש איבדה 2.4%, אי.די.בי פיתוח נפרדה מ-3%, אי.די.בי אחזקות ירדה ב-1.9% ומניית כלל תעשיות ירדה בשיעור מתון יותר של 1%.

פעילים בשוק ציינו כי הירידות בקבוצה מושפעות מהסקירה שפירסם אתמול בית ההשקעות האמריקאי סלומון סמית ברני על חברות הסלולר בישראל. בסקירה שפורסמה, חותכים כלכלני סלומון סמית ברני את הערכת השווי של סלקום, המוחזקת ב-25% על ידי דסק"ש, ב-30% לרמה של 2.4 מיליארד דולר.

חוזה של 230 מיליון דולר לאלביט מערכות

מניית אלביט מערכות , שפתחה בירידות, נסגרה בעלייה של 1.3% במחזור של 9 מיליון שקל. החברה הודיעה היום כי השלימה את חתימת החוזה להשבחת מטוסי F-5 BR של חיל האוויר הברזילאי, וכי היא קיבלה לפני מספר ימים מקדמת תשלום ראשונה בגין חוזים אלו. היקף העסקה מוערך בכ-230 מיליון דולר והיא תתפרש על פני תקופה של 6 שנים.

מניות הבנקים הגדולים ריכזו גם היום עניין רב, כשמניית בנק הפועלים נסגרה ללא שינוי במחזור של 19 מיליון שקל, ומניית בנק לאומי ירדה ב-0.1% במחזור של 27 מיליון שקל - הגבוה בבורסה.

אתמול פירסם בית ההשקעות HSBC המלצות "החזק" לשתי המניות. האנליסט מארק רוריסון מציין כי מניות הבנקים זולות מדי למוכרן וחסרות מומנטום חיובי שיצדיק את קנייתן.

מניית דיסקונט חוצה את רמת ה-3 שקלים כלפי מטה

בנוסף, נראה כי הפעילות הגבוהה במניית לאומי נובעת מאיסוף של המשקיעים הברוטואיסטים, לקראת מועד האקס דיווידנד של הבנק שיחול ביום חמישי.

מניית בנק דיסקונט ירדה ב-1.1% במחזור של 6.5 מיליון שקל. המניה ניצבת כעת במחיר של 2.99 שקלים, בו עמדה בפעם האחרונה באוקטובר 1996. המניה החבוטה זכתה אתמול להמלצת "מכירה" מנשואה זנקס, בה מעריך האנליסט אהוד ניר שהבנק יפסיד בשנתיים הקרובות 232 מיליון שקל.

בנוסף, פירסם הבוקר העיתון "מעריב" ידיעה לפיה הבנק החל בתוכנית התייעלות מקיפה הנוגעת בעיקר למטה הניהולי שלו, שכוללת ניוד של עשרות עובדים מתוך 1,000 עובדי המטה וקיצוץ של הוצאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

במניות הארביטראז' נרשמה היום מגמה שלילית. פורמולה נפרדה מ-2%, מניית כור איבדה 3.4% ומניית נייס ירדה ב-5%. מנגד, מניית אלביט הדמיה טיפסה ב-2.5% ואלרון עלתה ב-0.7%.

כור פורצת את רמת ה-148 שקל

פעילים בשוק ההון ציינו כי כור בחנה היום את רמת התמיכה של 148 שקל, ופריצתה (עם מחיר של 143.3 שקל) עשויה לאותת על צניחה מחודשת של המניה בימים הבאים.

מניית אגיס ירדה ב-0.9% במחזור של 623 אלף שקל. המניה קיבלה הבוקר המלצת "תשואת יתר" מחברת ההשקעות לידר ד"ש. האנליסט אורי הרשקוביץ, שקבע למניה מחיר יעד הגבוה ב-15% ממחירה בבורסה, מציין כי החברה, שמבצעת מהפך עסקי בפעילותה, צפויה להציג ב-2001 הרעה משמעותית בתוצאותיה.

מניית דלק רכב ירדה ב-2.5% במחזור גבוה של 3 מיליון שקל. הירידה והמחזור החריג באים ככל הנראה עקב שחרור סחורה מצד המשקיעים הברוטואיסטים, שאתמול הבטיחו לעצמם את הזכות לקבל את הדיווידנד (בהיקף של 100 מיליון שקל) שהחברה תחלק.

מניה נוספת שריכזה מחזור חריג היא חייל אחזקות, שעלתה ב-3.4% במחזור של 3 מיליון שקל. נראה כי המחזור הגבוה במניית החברה, עליה השתלט לפני מספר חודשים איש העסקים יוסי מימן, נובע מרכישות של בעלי עניין או של משקיעים שהחליטו להצטרף לרכבת של מימן - שמאז הרכישה פועל להשתלט באמצעות חייל על חברות בורסאיות נוספות.

מניית תים עלתה ב-0.3% במחזור של 4 מיליון שקל. אתמול דיווחה החברה הבת טי.טי.אי טלקום כי חתמה עם חברת נורטל הקנדית, על חוזה לאספקת פיתרון כולל לניהול ובקרת רשתות בהיקף של למעלה מ-15 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully