וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר תשלים תוכנית השקעה של 70 מ' ד' ב-Fab 1 עד סוף הרבעון השלישי

גתית פנקס

12.6.2001 / 20:07

התוכנית אמורה להגדיל כושר הייצור של המפעל ל-22 אלף פרוסות סיליקון לחודש בקוטר של 6 אינץ', ותסייע לחברה לייצר מוצרים משוכללים יותר במסגרת המפעל הקיים

חברת טאואר סמיקונדקטורס צפויה להשלים עד סוף הרבעון השלישי תוכנית השקעה של 70 מיליון דולר ב-Fab 1, שבו מתבצעת כיום מרבית פעילותה.

בסוף שנת 2000 כושר הייצור של מפעל ה-Fab 1 היה 20 אלף פרוסות סיליקון לחודש, וכדי לייצר מוצרים מתקדמים ומשוכללים יותר במסגרת המפעל, טאואר מתכוונת להשלים את ההשקעה הנוכחית, כך שכושר הייצור יגדל ל-22 אלף פרוסות סיליקון בחודש בקוטר של 6 אינץ'.

בנוסף, החברה מתכוונת להסב חלק גדול מקו הייצור שלה לטכנולוגיות מתקדמות יותר של 0.5 מיקרון ושל 0.35 מיקרון. טאואר נסחרת בבורסות הנאסד"ק ותל אביב לפי שווי שוק של כ-235 מיליון דולר, והיא החלה בתקופה האחרונה לבנות את ה-Fab 2, שאף הוא ממוקם במגדל העמק.

החברה פועלת בתחום ה-Foundries בשוק המוליכים למחצה, הכולל חברות העוסקות בפעילויות הייצור בלבד. לפי הערכות, בשנת 2000 גודלו של השוק היה 11 מיליארד דולר (כ-15% מנפח הייצור של השבבים).

סך ההשקעות המתוכננות ב-Fab 2: כ-1.6 מיליארד ד'

ה-FAB 2 מתוכנן להיות מפעל מתקדם שכושר הייצור שלו בהיקף מלא צפוי להגיע בחודש ל-33 אלף פרוסות סיליקון בקוטר של 8 אינץ', ובטכנולוגיה מתקדמת של 18 מיקרון שיכולה אף בהמשך להגיע ל-10 מיקרון.

סך כל ההשקעות המתוכננות ב-Fab 2 הן בשווי של 1.6 מיליארד דולר המורכב מהתחייבויות משקיעים (300 מיליון דולר); מענק ממרכז ההשקעות (250 מיליון דולר); וקווי אשראי מבנק הפועלים ובנק לאומי (550 מיליון דולר).

לצורך הייצור המתוכנן בשני המפעלים תזדקק טאואר לחומרי גלם רבים, ובמקרים מסוימים היא רוכשת אותו ממספר מצומצם ביותר של ספקים, מה שעלול להוות סכנה עבורה. וכך, בשנת 2000, היו לה 4 ספקים עיקריים שכל אחד מהם סיפק לה חומרים ב-10% או יותר מכלל חומרי הגלם. ההערכות הן כי במידה שהחברה תבחר להחליף ספק, הרי שהיא עלולה להיתקל בעיכוב או ייקור של שדרוג קווי המוצרים הקיימים שלה או אף של ההצטיידות ב-Fab 2.

בעלי המניות הבולטים של החברה היום הם: החברה לישראל (דרך איי.סי.טק), די.אס.אס.איי (סימול DSSI), הולדינגס, סנדיסק, אליאנס, מקרוניקס וקוויקלוג'יק. עד סוף ינואר 2004 חל איסור על איי.סי.טק, סנדיסק, אליאנס ומקרוניקס להעביר את מניותיהן בחברה, אלא לגופים מוסכמים על הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully