וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבנקים הובילו הירידות לנוכח חשש מפני ביטול מיזוג לוידס-אבי נשונל; לוידס ירדה ב-4.5%

גיא צ'אק

12.6.2001 / 10:22

בקרב יצרניות ציוד התקשורת נרשמו ירידות בעקבות גל האזהרות בוול סטריט ביום שישי; נוקיה ירדה ב-3.2% ואריקסון איבדה 3%

שוקי אירופה רשמו ירידות שערים בהובלת מניות הבנקים, שכן המשקיעים חוששים שרשות ההגבלים העסקיים תבטל את עסקת המיזוג המתוכננת בין לוידס לענקית המשכנתאות אבי נשונל; שווי העסקה בין השתיים נאמד ב-27.3 מיליארד דולר. ירידות נרשמו גם במניות הטכנולוגיה; ה-FTSE איבד 1.5%, מדד CAC 40 ירד ב-0.4% והדקס יורד עתה בשיעור מזערי.

מגזר הבנקים הוביל היום את המגמה השלילית באירופה: לוידס ירדה ב-4.5% ואבי נשונל איבדה 6.5%. גם מניית HSBC ירדה ב-2.6% בעקבות נתוני התמ"ג המאכזבים שפורסמו היום ביפאן; שליש מהכנסותיה של קבוצת הפיננסים בשנה שעברה באו מאסיה. האליפקס ורויאל בנק אוף סקוטלנד ירדו ב-3% וב-1.6% בהתאמה.

בקרב יצרניות ציוד התקשורת נרשמו ירידות שערים בעקבות מגמת הירידה בוול סטריט בשבוע שעבר ותחזיות פסימיות לגבי השוק האירופי שיצאו מאנליסטים בבנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן. מרקוני ירדה ב-1%, נוקיה ירדה ב-3.2%, אריקסון ירדה ב-3%, אינפיניון ירדה ב-0.3% ו-ARM איבדה 3.4% בעקבות האזהרה של ג'וניפר (סימול JNPR) ביום שישי בארה"ב. מניות סימנס ירדו ב-1.2% לאחר שג'יי.פי. מורגן הודיעה כי הכנסותיה של ענקית האלקטרוניקה יהיו השנה 11.7% מתחת לתחזיות.

מניות סונרה ירדו ב-7% לאחר שהודיעה כי נשיא ומנכ"ל החברה, קאג'אריק רלנדר, יפרוש מתפקידו. החברה הודיעה כי מינתה את איימו אלוהומה כמחליף לרלנדר ומינוי זה ייכנס לתוקף מה-1 באוגוסט. רלנדר הודיעה על עזיבתו על רקע ביצועיה העלובים של המניה, שאיבדה 90% מערכה מחודש מארס 2000 ועד היום.

דויטשה טלקום בלטה בעליות של 2.2% בעוד שענקיות הטלקום האחרות רשמו ירידות של כ-2%. מנייתה של חברת הטלקום האירית איירקום איבדה 1.5% לנוכח ידיעות כי קבוצת וולנשה עומדת לרכוש אותה תמורת 2.5 מיליארד דולר.

ירידות נרשמו בתחום האינטרנט: יאהו אירופה איבדה 3.2%, וונאדו ירדה ב-0.5%, לייקוס ירדה ב-6.5% וטי-אונליין ירדה ב-3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully