וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ באמבו ישתף פעולה עם פרטנר בפיתוח יישומי MediaCasting; פרטנר השקיעה מיליון דולר בחברה

גתית פנקס

12.6.2001 / 18:41

ההשקעה היא במסגרת גיוס הסיד של החברה שהיה בשווי כולל של 3.5 מ' ד'; גיא מורג, מנכ"ל החברה: "אנחנו מקווים שההתקשרות עם פרטנר תוביל אותנו לשת"פ גם עם אורנג' העולמית"

חברת הסטארט אפ Bamboo הודיעה היום על שיתוף פעולה עם חברת פרטנר הישראלית, במסגרתו הן יפעילו אתר בטא לבדיקת פלטפורמת ה-Multicasting של באמבו. החברה, שהוקמה ביוני 2000, מפתחת טכנולוגיה המאפשרת למפעילי שירותים סלולריים לשדר בו זמנית תכני מולטימדיה עשירים למספר בלתי מוגבל של מנויים ברשתות 2.5G ו-3G ברוחב פס חסכוני.

במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות, פרטנר אף השקיעה מיליון דולר בבאמבו, במסגרת סיבוב גיוס Seed שהיה בהיקף כולל של 3.5 מיליון דולר. את 2.5 מיליון הדולר הנותרים תרמו לבאמבו קרנות ההון סיכון וריטאס, אאורום SBC ו-LinkFund. ההשקעה על ידי פרטנר הושלמה בסוף מאי.

לקוחה משמעותית ראשונה לבאמבו

פרטנר, שהיא מפעילת רשת סלולרית מסוג GSM היחידה בישראל, התקשרה עם באמבו באמצעות Partner Future Communications - PFC, שהיא החברה הבת שלה (100%). מטרתה של PFC היא לאתר הזדמנויות לשיתוף פעולה עם חברות סטארט אפ ישראליות בעלות פוטנציאל לפתח טכנולוגיות, תשתיות, יישומים ושירותים מתקדמים בתחום הסלולר עבור שוק GSM העולמי.

הפלטפורמה של באמבו מיועדת לאפשר שידור תכני מדיה עשירים בזמן אמת, כגון שירותי וידיאו ואודיו חיים ו-M-Commerce. גיא מורג, מנכ"ל ונשיא באמבו, הסביר היום כי מדובר בלקוחה המשמעותית הראשונה של החברה וכי היא נמצאת כעת בעיצומם של מספר פרויקטים לבדיקת היתכנות עם חברות נוספות.

טכנולוגיית ה-ShareBand של באמבו שמוגנת בפטנט, מבוססת על שיטת שידור יחיד-לרבים (One-to-Many), המאפשרת למפעיל השירות להשתמש במשאב משותף יחיד כדי להעביר תכני מדיה לקהל משתמשים גדול. בחברה מעריכים כי הדבר מגדיל את תזרים ההכנסות של החברות שעושות שימוש בפלטפורמה תוך ניצול יעיל של משאבי הרשת.

חסכון בכסף עם הפלטפורמה של באמבו

"הטכנולוגיה המקובלת היום היא One-to-One, כלומר העברת תכנים אינדיווידואליים לכל משתמש קצה", מסביר מורג, "אבל מה שאנחנו מציעים זה שינוי של התפישה בהעברת מדיה עשירה על סלולר ו-PDA אחרים", הוא אומר.

לדבריו, כאשר מדובר בהעברת תכנים מיוחדים לכל משתמש (O-t-O) זהו שירות יקר, שבא לידי ביטוי בתשלום גבוה יחסית היוצא מכיסו של הלקוח. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת ללקוח לשלם סכום חודשי, שתמורתו יוכל לקבל תכנים של טלוויזיה או רדיו, ממש כמו בכבלים", הוא מוסיף.

לדברי מורג, החברה לא תזדקק למזומנים נוספים ב-6-8 החודשים הנוספים. "קצב שריפת המזומנים שלנו הוא לא גבוה, והכסף שגייסנו עד כה יסייע לנו לבנות את הנוכחות והקשרים שלנו במזרח הרחוק ובאירופה, שהם שני שוקי היעד היחידים שלנו כיום". בשלב זה, אין החברה מתכוונת להיכנס לשוק האמריקאי, שכן כיום אין שם עדיין פרישה משמעותית של שירותי מולטימדיה מתקדמים.

"אנחנו מקווים שההסכם עם פרטנר יוביל אותנו להתקשרות גם עם אורנג' העולמית וחברות נוספות שהיא נמצאת בקשרים עימן", הוא אומר ומגדיר על כן את ההסכם הנוכחי כ"נכס שיווקי". מורג מקווה כי ברבעון הראשון של 2002 יהיה לחברה מוצר מוגמר, שיסיים את שלבי הבדיקות ויוכל להיות משווק בצורה מסחרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully