וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים בענף הטלוויזיה בלוויין בארה"ב: יוז הזהירה מהאטה בגידול במספר המנויים

דפנה מאור

12.6.2001 / 20:07

לא הקדשנו תשומת לב לעסקים, הודה מנכ"ל החברה, הנמצאת במו"מ למכירתה לניוז קורפ

חברת הלוויינים יוז אלקטרוניקס (סימול GMH) הזהירה אתמול לאחר סגירת המסחר כי הגידול במספר המנויים ברבעון השני יהיה קטן בהרבה מהצפוי. החברה צופה עתה להוסיף כ-175 אלף מנויים חדשים לשירות דיירקטי.וי בארה"ב, בניגוד לתחזיות קודמות לתוספת של 275 אלף. כמו כן הקטינה את תחזיות הגידול באמריקה הלטינית ב-75%.

הנימוק שנתנה יוז לנפילה הצפויה הוא מעניין למדי: "לא הקדשנו זמן מספיק לניהול עסקינו", אמר ג'ק שו, מנכ"ל החברה. מה שהעסיק את יוז ברבעון האחרון היה משא ומתן מסובך וקשה שניהלה עם חברת המדיה ניוז קורפ (סימול NWS), ובמקביל עם אקוסטאר (סימול DISH), חברת הלוויינים השנייה בגודלה בארה"ב, למכירת דיירקטי.וי.

ניוז קורפ, חברת המדיה הגלובלית שמנהיג רופרט מרדוק, הגישה הצעת רכש לדיירקטי.וי, לפיה ירכוש 30% ממניותיה. מחיר העסקה הוערך בשווי של עשרות מיליארדי דולרים, מחיר מפולפל שמרדוק מוכן לשלם תמורת דריסת רגל בשוק הלוויינים האמריקאי. יו"ר יוז, שלא תמך בהצעת ניוז קורפ, ניסה ליצור קשר עם אקוסטאר, מתחרתה של יוז, בניסיון לסכל את הרכישה של מרדוק.

עבור שנת 2001 חוזה יוז כי הגידול במספר המנויים בארה"ב יסתכם ב-1.3 מיליון במקום 1.5-1.7 מיליון שחזתה קודם. צמיחה כזו תגדיל את מספר מנוייה בארה"ב ל-10.8 מיליון. הנפילה מיוחסת לירידה בהרשמה לשירות דרך נקודות מכירה קמעוניות כמו רשת חנויות רדיו שאק. כמו כן מתקשה החברה לרשום גידול באזורים כפריים, שהם יעד פופולרי לשירות לווייני מכיוון שאין בהם תשתיות כבלים.

הבשורות הטובות בכל הסיפור הן שהרווח התפעולי של יוז ברבעון השני צפוי לגדול, דווקא, בשל ירידה בעלויות רכישת מנויים חדשים. הרווח התפעולי צפוי להיות כ-75 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully