וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבג עירער על החלטת מע"מ לא לאפשר ניכוי ברכישת דברי אמנות

הארץ

12.6.2001 / 16:03

לטענת מנהל אגף המכס ומע"מ, או.אר.אס אינה יכולה לנכות תשומות על רכישת דברי אמנות השייכים למלאי החברה, בשעה שהם נמצאים בביתו של יו"ר החברה, דורון סבג

אסף ברגרפרוינד

חברת או.אר.אס עירערה אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטת אגף המכס ומע"מ לחייב אותה בסכום של 315 אלף שקל. זאת, לאחר שאגף המכס ומע"מ החליט לא להכיר בתשומות שהחברה ניכתה ברכישת דברי אמנות. לטענת מנהל אגף המכס ומע"מ, או.אר.אס אינה יכולה לנכות תשומות על רכישת דברי אמנות השייכים למלאי החברה, בשעה שהם נמצאים בביתו של יו"ר החברה, דורון סבג.

בערעור, שהוגש באמצעות עו"ד יעקב פוטשיבוצקי, נטען כי יצירות האמנות שנקנו ונמכרו על ידי החברה, רשומות בפנקסי הנהלת החשבונות שלה והיא אף מוציאה חשבוניות מס על מכירתם ומדווחת על כך לרשויות המס.

לטענת או.אר.אס, סחר בדברי אמנות מחייב להציגם לאספנים, מבקרים וגופים מקצועיים. הצגת חפצי האמנות נעשית בין השאר על יד השאלתם למנהל החברה המציגם בביתו, וזאת במסגרת פעילותו כמנהל החברה. עוד נטען כי לסבג מוניטין בתחום, ודברי האמנות מוצגים כבחירתו האישית - דבר המוסיף לערכם ולשווי הכספי של העבודות.

או.אר.אס מציינת בערעור כי לא ניתן לקבל את עמדת רשויות מע"מ כאילו מדובר בשימוש ביצירות אמנות לצרכיו הפרטיים של מנהל החברה, מאחר שדברי האמנות לא הוצאו מהמלאי של החברה, והן עדיין רכושה של או.אר.אס. לטענתה, לאחר שיצירות האמנות נמכרו החברה שילמה עבורם מס הכנסה ומע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully