וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AMD אופטימית: אנחנו בדרך להשגת נתח של 30% משוק המעבדים בעולם השנה

דפנה מאור

12.6.2001 / 23:30

החזיקה בנתח של 21% מהשוק בסוף הרבעון הראשון, והיא בין הבודדות בענף שמפגינות צמיחה חיובית

יצרנית המעבדים למחשבים אישיים, AMD (סימול AMD), אמרה היום כי היא בדרכה להשיג נתח של 30% מהשוק הגלובלי עד סוף השנה. נכון לסוף הרבעון הראשון היה בידי AMD נתח של 21% משוק המעבדים העולמי, עם מכירות של 1.19 מיליארד דולר ברבעון הראשון.

תחזיתה האופטימית של AMD עולה בקנה אחד עם אמון המשקיעים והאנליסטים בחברה. מתחילת השנה עלתה מנייתה של AMD ב-110%, לעומת תשואה של קרוב לאפס שנתנה מתחרתה, אינטל , יצרנית השבבים הגדולה בעולם.

מנהל השיווק של AMD Far East אמר כי הצמיחה המתונה בהכנסות - בזכות מוצרים חדשים שהשיקה החברה - תסייע לחברה לעמוד ביעד זה. דבריו נאמרו בהשקת המעבד החדש של AMD בסינגפור. מעבד זה הוא הראשון של AMD המיועד לתחנות עבודה ושרתים - תחום שנחשב בעל פוטנציאל צמיחה גדול מאשר שוק המחשבים האישיים הדועך.

למרות שעבור כל הענף חזויה ירידה של 15% במכירות בשנת 2001, צופה AMD לרשום צמיחה קלה. ברבעון הראשון ב-2001 צמח נתח השוק שלה ל-21%, לעומת 17% ברבעון המקביל. צמיחת ההכנסות ברבעון הראשון היתה 9%, עם רווח נקי של 124.8 מיליון דולר.

מעבדי אתלון MP החדשים של AMD מספקים מהירות עיבוד של עד 1.2 ג'יגה הרץ, ומיועדים לשרתים או תחנות עבודה. מעבדים חדשים אלה, לצד האתלון 4 למחשבים נישאים, הם חוד החנית של AMD בתחרות מול אינטל.

ג'ים סימור, פרשן TheStreet.com, כתב במארס כי AMD הפגינה ברבעונים האחרונים עקביות חיובית בתחרות מול אינטל. שבבי דורון (Duron) שלה עולים על הסלרון של אינטל. מחשבים המבוססים על מעבדי אתלון המהירים מצליחים לנצח את הפנטיום III וה-4 של אינטל. לדברי סימור, AMD עשתה גם עבודה טובה בייצור ובמחיר, היא עומדת בזמני משלוחים ומתמחרת את השבבים במחירים זולים משל אינטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully