וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: האחים עופר יקדמו בברכה את מכירת חלקה של המדינה בצים לאחת מחברות הספנות הבינלאומיות

גולן פרידנפלד

12.6.2001 / 23:30

מותיר המלצת "החזק" למניית החברה לישראל ומציב לה מחיר יעד של 577 ש' - גבוה ממחיר השוק בכ-31%; שוויה מוערך ב-763 מ' ד' לעומת שווי שוק של 597 מ' ד'

בנק פועלים מותיר את המלצת ה"החזק" למניית חברה לישראל ומציב לה מחיר יעד של 577 שקל - גבוה ממחיר השוק בכ-31%. האנליסטית רקפת לויסון מציינת כי תוצאות הרבעון הראשון מראות כי ישנה הרעה ברווחיות החברות המוחזקות על ידי החברה לישראל, למעט צים, שהשיפור ברווחיותה נבע ממהלך טכני של ירידה בנטל המס לעומת הרבעון המקביל ב-2000.

לויסון מציינת כי החברה לישראל, הנשלטת על ידי האחים עופר, פועלת במשנה מרץ על מנת להגדיל את החזקותיה בתחום המוליכים למחצה ולהפוך לשחקן מוביל בתחום התקשורת. להערכתה, על מנת ליישם אסטרטגיה זו גייסה החברה הון מהציבור על ידי הנפקת אג"ח להמרה ואופציות בדרך של זכויות שייסחרו ביום ה-17 ליוני. תמורת ההנפקה צפויה להיות 288 מיליון שקל ו-181 מיליון שקל נוספים במקרה של מימוש האופציות.

מהלך אסטרטגי נוסף שמבוצע בהחזקות החברה לישראל הוא הפרטת החזקות המדינה בצים, כאשר לא ברור עדיין מהם צעדיה של החברה במסגרת מכירת חלקה של המדינה בצים, והאם היא תממש את זכות הסירוב או תצטרף להצעת המכר. לויסון סבורה כי אם תירכשנה החזקות המדינה בצים על ידי אחת מחברות הספנות הבינלאומיות, תקדם החברה לישראל צעד זה בברכה, לאור הפוטנציאל הטמון בשיתופי פעולה עתידיים, גם במסגרת החזקות הספנות של האחים עופר.

לויסון מציינת כי כדאיות רכישת מניות החברה לישראל על פי החזקותיה הפרטיות (בז"ן וצים) בשלב זה אינה נראית כדאית. "למרות שהנפקת צים יכולה לעורר עניין במניות החברה לישראל, הרי שהיא לא בהכרח תצא אל הפועל (ייתכן שהמדינה לא תסכים למחירים המוצעים לצים), ולא בהכרח תתבצע במחיר אטרקטיווי עבור צים". האנליסטית מוסיפה כי עובדי צים עשויים להתנגד למהלך ההפרטה באופן כזה שהמהלך כולו עלול להתעכב.

שוויה של צים (48.9%) מוערך על ידי האנליסטית ב-324 מיליון דולר, שוויה של בז"ן (24%) מוערך ב-453 מיליון דולר, שוויה של טאואר (החזקה של 40%) מוערך על פי שווי השוק שלה ב-234 מיליון דולר, ושוויה של כי"ל (החזקה של 25%) מוערך ב-1.3 מיליארד דולר. שוויה הנגזר של החברה לישראל מוערך על ידי לויסון ב-763 מיליון דולר לעומת שווי שוק של 597 מיליון דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully