וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בחברת התרופות מיילן? המניה נפלה ב-14% לאחר ששורת בכירים פרשו במפתיע

שלומי גולובינסקי

12.6.2001 / 23:30

מיילן הוזכרה לא פעם כמועמדת לרכישה על ידי חברת התרופות הישראלית טבע; מניות מיילן נסחרות לפי שווי חברה של 3.2 מיליארד דולר

מניית חברת התרופות האמריקאית מיילן (סימבול MLN) נפלה אמש במהלך המסחר בנאסד"ק ב-14% למחיר של 25 דולר, לאחר ששורה של בכירים בחברה הודיעו במפתיע על פרישה מתפקידם. בין הבכירים שהודיעו על פרישה מתפקידם - נשיא החברה וסמנכ"ל התפעול שלה, ריצ'ארד מודלין, וסמנכ"ל הכספים, ג'ון הנסון.

פרישת השניים מהחברה באה על רקע מה שהוגדר על ידי מיילן "חילוקי דעות בנוגע לעניינים הקשורים לתרבות העסקית בחברה". בהודעת מיילן לא נמסר מהם אותם חילוקי דעות שהובילו לפרישה, אך להערכת אנליסטים, מדובר במחלוקת עם מילן פוסקר (65), המשמש מזה שנים רבות כיו"ר ומנכ"ל מיילן. להערכת האנליסטים, מודלין והנסון רצו לבצע מספר קיצוצים בחברת התרופות הגנרית, אולם מילן התנגד לכך.

מיילן הוזכרה לא פעם כמועמדת לרכישה על ידי חברת התרופות טבע , ובעבר דווח גם כי טבע מנהלת מו"מ לרכישה. טבע רכשה עד כה שתי חברות תרופות גדולות - קופלי ונובופארם - ומנהלי טבע מדגישים כל העת כי טבע מעוניינת לרכוש חברות חדשות, ובהיקף כספי גבוה מבעבר. מניות טבע נסחרות בנאסד"ק לפי שווי חברה של 7.7 מיליארד דולר. מניות מיילן נסחרות לאחר הירידה החדה לפי שווי חברה של 3.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully