וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצי הפקקים של הרשת הארגונית

קוראים כותבים

30.5.2001 / 17:48

על תעדוף נכון של תעבורת חבילות נתונים

מאת אילן רב

שבוע שעבר דנו ביישומים "זוללי" רוחב פס המשתלטים על קו התקשורת על חשבונם של יישומים קריטיים, ויוצרים פקקי תנועה בלתי נסבלים ברשת הארגונית. הפיתרון המסתמן הוא תעדוף נכון של תעבורת חבילות נתונים.

איתור צווארי בקבוק

מנהלי הרשתות חייבים להיות מסוגלים לזהות צווארי בקבוק הנוצרים בין הנתבים לבין מיתוג ה-Frame Relay הציבורי. עם מידע זה באמתחתם, יכולים מנהלי הרשתות, להגדיר את התחייבויות רמת השירות באופן מדוייק ביותר לטובת צרכי הארגון.

כך, בחברת דלק בחרו במערכת לניהול ובקרה של הרשת הארגונית, כדי לאתר ולמנוע תקלות ברשת המקשרת את 180 תחנות הדלק של החברה, ולסייע בבקרה ובדיווח על התקשורת בין התחנות השונות לבין מרכז התקשורת של החברה.

באמצעות הדו"חות שמופקים ע"י המערכת, יכולים מנהלי הרשת לראות אלו יישומים עברו דרך חיבור האינטרנט שלהם, מתי ומה היתה השפעתם על התנועה הכוללת של המידע ברשת, ותוך כדי כך לתת עדיפות ליישומים הקריטיים לארגון או לצמצם יישומים הגוזלים רוחב פס יקר.

באמצעות המערכת יכולים היום בחברה להגיב במהירות לתלונות שמתקבלות מהתחנות על תקלות, וכך ניתן לטפל מראש בעומס שנוצר בתעבורת התקשורת.

במקרים רבים נראה שבזמן שהרשת הופכת להיות מורכבת מיום ליום, הדרישה למוצר אחד היכול להגדיר, לתעד לאחסן ולאכוף מדיניות רשת רחבה הופכת לנחוצה.

עניין של תזמון

והנה סיפור מן החיים: בית השקעות בינלאומי עם סניפים בארה"ב ובאירופה, נהג לבצע גיבוי לעסקות שנעשו בארה"ב על גבי מאגרי גיבוי חיצוניים - תוך שימוש ברשת. זמן הגיבוי נקבע ללילה, בין 3 ל-5 לפנות בוקר - זמן ניו יורק, ובאופן טבעי - הזמן הכי מתאים, שכן הבורסה סגורה בשעות אלה.

בינתיים, במשך תקופה ארוכה, האנשים בסניפים האירופיים גילו שכמעט ואי אפשר להעביר מידע על עסקות לניו יורק בין 9 ל-11 בבוקר ולא ברור למה. העסק עבד לאט ביותר. בשלב מסויים ניסו להוסיף קו תקשורת וגם זה לא עזר.

אף אחד לא העלה בדעתו שהגיבוי האוטומטי שרץ כל לילה בעצמו, עוצר את כל המערכת. רק לאחר שהוכנסה לשימוש מערכת לבקרה ולשליטה על תנועת המידע ברשת הארגונית, עלו על הבעיה. הפיתרון: הזזה של פעולת הגיבוי מספר שעות אחורה.

עם זיהוי התופעה, הוחלט בחברה על מדיניות הקצאת משאבים שונה ברשת. קודם כל, ניתנה עדיפות לתקשורת אישורי כרטיסים. מעבר לכך, כל מנהל הוגבל בכמות המידע שמותר לו למשוך מהרשת בזמן העבודה.

פיתוחים נוספים בשוק מתרחב זה, מסוגלים למדוד אף הם את ביצועי ה-Relay Frame. בדרך כלל מבוססים מוצרים אלו על שילוב בין גששים ובקרים לבין יחידות שירות הערוצים/יחידות שירות המידע של תקשורת ה- Frame Relay.

לרוב, מספקים המוצרים את יכולות ניהול ותיכנון הרשת. מוצרים אחרים אף מחברים יכולות אלו עם יישומי כתיבת דו"חות המאפשרים בקרה בזמן אמיתי וניתוח מגמות. ההבדל העיקרי בין המוצרים הוא בין החברות המספקות פיתרון כולל לכל האפשרויות, לבין חברות המתמחות בפן אחד של הבעיה ומשתפות פעולה עם חברות אחרות המתמחות בפן האחר.

קביעת סטנדרטים

כיום, די ברור כי ככל שתגבר כמות העסקים המושתתים על טכנולוגית התקשורת החדשה, לספקים ולחברות תקשורת לא תהיה ברירה אלא להתחייב לרמת איכות מסוימת ולעמוד בהתחייבות זאת.

פתרונות הניהול והבקרה החדשים, הנותנים את האפשרות לבקר ולשלוט על תנועת המידע, לנהל את צריכת רוחב הפס, לשלוט באיכות ההתקשרות לאינטרנט ולייעל את ניצול רשת התקשורת, נותנת אפשרות לתת עדיפות ליישומים מסויימים ברשת בהתאם למטרות העסקיות של הארגון וע"י כך לשפר בצורה משמעותית את הביצועים של יישומים אלו.

מצד שני, הם מעלים את הרף בכך שהם מאפשרים לחברות התקשורת וללקוחותיהן להגיע לביצועי רשתות אופטימליים. מערכת הבנויה ומשולבת נכון ברשת, מאפשרת ללקוח לתכנן תקשורת ארגונית באופן דינמי ואינטליגנטי, לפתוח "פקקי תנועה" ולהזרים חיים חדשים ברשתות נרפות.

אילן רב הינו מנכ"ל נטריאליטי, העוסקת בפיתוח מוצרי ניהול לרשתות WAN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully