וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נפילה של 20% בנוקיה לאחר אזהרת הרווח שולחת את הנאסד"ק לירידה של כ-2.5%

גתית פנקס

12.6.2001 / 23:11

לנוקיה הסכם שיווק עם צ'ק פוינט ומניית החברה הישראלית מאבדת 4.3%; קומברס יורדת אף היא ב-4.4%; מנטרג'י עולה ב-7% לאחר פרסום התוצאות הכספיות

אזהרת הרווח המפתיעה ששיגרה יצרנית ציוד הסלולר נוקיה (סימול NOK), הגבירה היום את חששות המשקיעים מפני אזהרות נוספות לרבעון השני שעלולות להתפרסם בתקופה הקרובה. ההערכות היו עד כה כי כל החדשות האחרונות כבר מאחורינו, מאחר וחברות רבות תיקנו את התחזיות עד לסוף השנה במועד פרסום תוצאות הרבעון הראשון. אולם היום הסתבר כי אין זה בהכרח המצב, והמשקיעים מעדיפים כעת להזרים פקודות מכירה.

ירידה של 20.5% במניית נוקיה מובילה את מדד מניות הטכנולוגיה, הנאסד"ק, לירידה של 2.4%, קרוב מאוד לקו 2,100 הנקודות. מדד הדאו ג'ונס מאבד כעת כ-1%, אל מתחת לקו 10,800 הנקודות.

נוקיה הודיעה לפני פתיחת המסחר כי הכנסותיה ברבעון השני של השנה יצמחו בפחות מ-10% מאלה של הרבעון המקביל, בעוד התחזיות הממוצעות בוול סטריט היו לצמיחה של 20%. החברה אמרה כי ההאטה בביקוש בשוק תוביל אותה לדווח על רווח של 0.15-0.17 יורו למניה, לעומת תחזיות קודמות של 0.2 יורו למניה. חברות ציוד הסלולר האחרות לא נותרו אדישות, ומניות אריקסון (סימול ERICY) ומוטורולה (סימול MOT) מאבדות כעת 6.9% ו-8%, בהתאמה.

היום נפתחת ועידה של שלושה ימים שמנהל בית ההשקעות בר סטרנס, ובה ייקחו חלק חברות טכנולוגיה מובילות בעולם, דוגמת אינטל אינטל , CA, יבמ ו-DELL (דל) . המשקיעים מקווים כי החברות הללו ינצלו את הפורום כדי לשפוך מעט אור על התוצאות הכספיות הצפויות.

צ'ק פוינט יורדת בעקבות נוקיה

המסחר בישראליות מתאפיין כעת במגמה שלילית. הירידות במניית צ'ק פוינט נחלשו מעט והיא מאבדת כעת 4.3% למחיר של 43.7 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 11.5 מיליארד דולר. מאז תחילת החודש המניה איבדה 30% מערכה.

נראה כי הסיבות היום לירידה יכולות להיות מקושרות לאזהרת הרווח של נוקיה, שכן החברה משווקת את מוצרי צ'ק פוינט. הלקוחות המשותפים של שתי החברות רוכשים את תוכנות הפיירוול וה-VPN מצ'ק פוינט, ואת החומרה מנוקיה, ומוכרים אותם לצרכן הסופי. כבר אמש הגיבו בבית ההשקעות ליהמן ברדרס להערכות כי צ'ק פוינט עשויה לאבד את הקשר העסקי עם נוקיה, המשווקת את מוצרי החברה, או כי לכל הפחות קשר זה עשוי להצטמצם.

עוד בצד היורדות מניית קומברס , שמאבדת כעת 4.4% למחיר של 63.9 דולר. החברה הודיעה היום כי פרשה את מערכת ה-ISMSC שלה, שהיא פיתרון חכם להעברת הודעות טקסט קצרות, אצל חברת Airtel Movil, מפעילת התקשורת הסלולרית השנייה בספרד וחברה בקבוצת וודאפון.

גם חברת אינפוספייס (סימול INSP) סיפקה היום הודעה הקשורה לקומברס, לפיה במסגרת ההתקשרות שתי החברות יפתחו שירותי תקשורת מתקדמים מבוססי מולטימדיה, אותם יספקו בצורת רישוי למפעילות כבלים וספקיות תקשורת לוויינית. מכל מקום, שתי ההודעות הללו לא מצליחות היום להזניק את המניה.

ירידות בואיו ובריזקום

גם מניית ואיו סובלת היום מסנטימנט שלילי והיא מאבדת 10.9% למחיר של 1.5 דולרים. מדובר במחיר שרחוק מרחק שנות אור של 89% ממחיר ההנפקה הראשונה של החברה. מניית בריזקום , שאף היא עוסקת בתקשורת אלחוטית רחבת פס, מאבדת כעת 6.5% למחיר של כ-5.1 דולרים.

צד העולות לא מאכלס היום מניות רבות, אולם מככבת שם מניית מנטרג'י שעולה ב-7.1% למחיר של 1.3 דולרים בעקבות פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2001.

החברה (גילת תקשורת לשעבר) דיווחה היום על הכנסות של 20.6 מיליון דולר - צמיחה של 42% מהרבעון המקביל. בשורת הרווח למניה החברה מדווחת על הפסד של 43 סנט למניה, לעומת תחזיות ממוצעות בוול סטריט שדיברו על הפסד של 25 סנט למניה. בסלומון סמית ברני, לעומת זאת, ציפו להפסד של 61 סנט למניה, אותו החברה הותירה מאחור.

מניה נוספת שנהנית היום ממומנטום חיובי היא זו של תרו , שעולה ב-5% למחיר של 72.6 דולר - מרחק של פחות מ-3% ממחיר השיא שלה. הגרף של תרו הוא אחד המרשימים של חברות ישראליות ואולי אף בכלל בנאסד"ק, שכן המניה זינקה ב-530% במהלך שנה.

עוד מצליחה היום לעלות מניית בקווב על רקע הודעת החברה כי SAP תרחיב את ההתקשרות עמה, ותכלול גם תכונות חדשות של תוכנות בקווב בגרסות החדשות של מוצריה. בנוסף לכך, החברה דיווחה כי חתמה על הסכם חדש לשיתוף פעולה במכירות עם סאפ, הכולל שיתופי פעולה חדשים מסוג OEM. המניה עולה כעת ב-2.3% למחיר של 1.8 דולרים.

יוז, מתחרה של גילת לוויינים הזהירה

מניית גילת לוויינים יורדת כעת ב-3.2% למחיר של כ-12 דולר. חברת יוז (Hughes), מתחרתה לעסקי הלוויין הביתי (סימול GMH), הזהירה אתמול לאחר סגירת המסחר כי הגידול במספר המנויים ברבעון השני יהיה קטן בהרבה מהצפוי. החברה צופה עתה להוסיף כ-175 אלף מנויים חדשים לשירות דיירקטי.וי שלה בארה"ב (המתחרים בסטארבנד), בניגוד לתחזיות קודמות לתוספת של 275 אלף.

גילת מצליחה שלא להיסחף אחר הירידה החדה במניית יוז (11.3%), ונראה כי זה מאחר שיוז תלתה את הנפילה הצפויה בבעיות פנימיות בחברה. הנהלת יוז טענה כי היא מיקדה את מירב מאמציה במו"מ לרכישת דיירקטי.וי, שניהלה עם חברת המדיה ניוז קורפ (סימול NWS), אקוסטאר (סימול DISH) - שהיא בעלת מניות בגילת לוויינים והיא חברת הלוויינים השנייה בגודלה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully