וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרתה של ווקלטק, נטספיק, תירכש ע"י אדיר תמורת 47 מ' ד'; מנכ"ל ווקלטק: אין לכך השפעה עלינו

גתית פנקס

12.6.2001 / 21:19

אילון גנור מסביר כי הרכישה אינה שמה תג מחיר לווקלטק; "נטספיק היתה בעבר שחקנית חזקה, אולם כיום נתח השוק שלה קטן, ואנחנו לא מודאגים מהחיבור שלה עם אדיר"

חברת NetSpeak (סימול NSPK), מתחרתה של חברת ווקלטק הישראלית, הודיעה היום כי היא חתמה על הסכם עם חברת ADIR טכנולוגיות, במסגרתו האחרונה תרכוש את נטספיק תמורת סכום של כ-47 מיליון דולר.

המטרה, לדברי נטספיק, היא להפוך לחברה המובילה בתחום של פתרונות ל-VoIP לטלפוניה. "אין לזה השפעה נראית לעין עלינו", אומר היום אילון גנור, יו"ר ומנכ"ל ווקלטק, שאף היא ספקית של פתרונות תקשורת קולית על גבי האינטרנט. "אנחנו לא נלחצים מנטספיק עצמה, וגם לא מהחיבור שלה לאדיר".

לדבריו, לאדיר אין כיום מוצר משמעותי שנמכר בשוק, והוא מעריך שנתח השוק של נטספיק אינו עולה על 2%. "נתח השוק שלנו הוא של 15%-17%, כך שאנחנו לא מודאגים". אמש הודיעה אדיר, שהיא ספקית של פלטפורמות להעברת קול על גבי IP, כי השלימה סבב גיוס הון שני בהיקף של 25 מיליון דולר מענקית התקשורת סיסקו ומחברת אחזקות האינטרנט היפאנית סופטבנק.

שני הגופים הללו השקיעו בחברה גם במסגרת גיוסי ההון הקודמים שלה, שהיו בהיקף של כ-23 מיליון דולר. אדיר הוקמה כספין אוף של נט2פון (סימול: NTOP), ומאז הצטרפה לשורת בעלי המניות שלה גם סיסקו.

ווקלטק: "הרכישה לא שמה לנו תג מחיר"

הסכום שתשלם אדיר עבור נטספיק הוא בהחלט אדיר ומבטא פרמיה של כ-70% על שוויה של נטספיק היום. המשקיעים של נטספיק בינתיים מקדמים בברכה את עסקת הרכישה, והמניה עולה כעת בכ-43%. "בעבר נטספיק היתה שחקנית מרכזית בשוק שלנו", אומר גנור, "אולם היום אנחנו כבר כמעט ולא נפגשים עמה בהתמודדות על חוזים".

גנור אומר כי אינו חש שהרכישה מציבה לחברה תג מחיר, אולם הוא אינו מעוניין לומר האם להערכתו ווקלטק תקבל כעת הצעות קונקרטיות לרכישה. שווי השוק של נטספיק היום בתחילת יום המסחר (לפני הקפיצה הגדולה במניה) היה כ-27 מיליון דולר, בדומה מאוד לזה של ווקלטק שעומד כעת על כ-30 מיליון דולר.

מניות שתי החברות ידעו ימים יפים יותר: ווקלטק עוד הספיקה להיסחר ברמות של יותר מ-50 דולר, אולם מאז צנחה בכ-95%. נטספיק איבדה מאז רמות השיא שלה 94%. את ההערכות לגבי ההבדלים המשמעותיים בנתח השוק מגבה גנור בתוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה.

נטספיק דיווחה על הכנסות של 2 מיליון דולר ברבעון ועל הפסד של 3.8 מיליון דולר או 26 סנט למניה, וגם אצל ווקלטק העניינים לא זוהרים במיוחד. ההפסדים שלה הם עמוקים יותר, אולם מחזור המכירות שלה גבוה בהרבה - הכנסות של 11.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה והפסד של 6.7 מיליון דולר או 55 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully