וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריקים סלולריים - 1

טרו קויטינן

12.6.2001 / 22:13

נתונים טריים משוק הסלולר חושפים מגמות מפתיעות: שדרוגים - אאוט, לקוחות חדשים- אין

נתונים סטטיסטיים טריים משוק הסלולר מראים מגמות מעניינות ומפתיעות במידה מסוימת. נושא המפתח הוא ההבדל הניכר הקיים בין פלחים שונים של שוקי הסלולר. מכירות טלפונים למשתמשים חדשים אינן מאכזבות כל כך, ואילו מכירות שדרוג יורדות באופן קשה. ישנם גם ניגודים חדים בהצלחתם של סטנדרטים דיגיטליים שונים ביחס לתחזיות מוקדמות.

אין ירידה חדה

מיתון נרשם בקצב הגידול במספר המנויים לרשתות GSM, אם כי לא נרשמה ירידה חדה. אחרי שנוספו 15.3 מיליון מנויים חדשים בפברואר ו-15.4 מיליון במארס, נוספו לספקים של שירותי ה-GSM כ-13.7 מיליון מנויים באפריל. מספר המנויים החדשים בחודש אפריל מרשים למדי בהתחשב באזהרות המפחידות של אינפיניאון, Sawtek (סימול SAWS) ויצרניות אחרות של רכיבים למכשירי סלולר.

האזהרה מבשרת הרעות ביותר היתה זו של ג'מפלוס (סימול GEMP), יצרנית הכרטיסים החכמים, או כרטיסי SIM, המובילה בעולם. (כרטיסי SIM נמצאים בכל מכשיר טלפון נייד). ג'מפלוס חולשת על יותר מ-40% מהשוק, ומסיבה זו האזהרה שלה היכתה גלים יותר מאשר תחזיות פריות משהו למכירות שנתיות שפירסמו לאחרונה מספר חברות מחקר. ג'מפלוס צופה כי מכירות מכשירי הסלולר בעולם יגיעו השנה ל-400 מיליון יחידות.

עם זאת, הנתונים האחרונים על קצב הגידול במספר המנויים לרשתות ה-GSM מצביעים פחות או יותר על כך שעיקר הבעיות במכירות מכשירי ה-GSM הן בשוק השדרוג - ולא בשוק הטלפונים הנמכרים למשתמשים חדשים.

מדובר בבעיה מיוחדת עבור מצושיטה וסימנס, חברות שהתמקדו השנה בלקוחות שדרוג GSM המבקשים לרכוש דגמים יקרים יחסית. נראה כי בעיות המלאי בתחום הסלולר החריפו עוד יותר במהלך אפריל, אכזבה ניכרת נוכח היקף מחיקות המלאי ברבעון הראשון.

אכזבה דרום אמריקאית

האכזבה הגדולה בעולם היתה בתוצאות היחסיות של רשתות סלולר הפועלות בטכנולוגיית CDMA ו-TDMA בדרום אמריקה. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2001, נוספו לרשתות ה-CDMA ביבשת 950 אלף מנויים בלבד, בעוד שלרשתות ה-TDMA נוספו 3.9 מיליון מנויים.

זהו מהפך מדהים משום שמרבית מומחי התעשייה האמריקאים העריכו כי קצב צמיחת ה-CDMA בדרום אמריקה צפוי להאפיל בקלות על זה של ה-TDMA. החולשה בשוק הדרום אמריקאי כבר הביאה לכך שהגידול במספר המנויים לרשתות CDMA נמוך מהגידול ברשתות ה-GSM וה-TDMA.

יש לכך חשיבות מכרעת משום שכעת נראה כי נרשמת האטה בגידול במכירות המכשירים בארה"ב. במידה שתירשם ירידה במכירות המכשירים בצפון אמריקה הקיץ, יידרש עדכון נוסף של תחזיות הצמיחה העולמית ברשתות CDMA.

הצלחת ה-TDMA בדרום אמריקה מסבירה מדוע נוקיה (סימול NOK) השכילה לרשום גידול של 20% במכירות מכשירי הסלולר במהלך הרבעון הראשון, למרות חולשת השוק האירופי. נוקיה היא ספקית מכשירי הטלפון הניידים הגדולה היחידה שהקדישה תשומת לב רבה לשוק ה-TDMA בשנים האחרונות, בעוד שספקים מאסיה התמקדו בהרחבת תוכניות ה-CDMA שלהן.

היפוך המגמות בדרום אמריקה מסביר מדוע מצושיטה, NEC ומיצובישי ירדו לאחרונה בדירוג המכירות העולמי: ההימור התקיף שלהן על פיתוח רשתות ה-CDMA לא מוכיח את עצמו, בשעה שמנוע ה-CDMA הדרום אמריקאי מקרטע.

באופן מסוכן למדי תלויות כעת המכירות העולמיות של ה-CDMA בשני שווקים בלבד: ארה"ב וקוריאה. המשמעות של מצב זה עשויה להתברר במהלך המחצית השנייה של השנה במידה שהוצאות הצרכנים בקוריאה ובארה"ב ירדו ולו במעט.

הכותב/ת נמנה/ית על צוות הכתבים ו/או בעלי הטורים של אתר TheStreet.com. המידע המובא אינו מהווה בשום אופן המלצה לרכוש או למכור מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully