וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במשא ומתן בעסקת הפניקס

הארץ

13.6.2001 / 8:15

קיים סיכוי טוב לסגירת העסקה בימים הקרובים; בפגישה שנערכה אתמול בין נציגיו של חכמי לבין נציגי הקונים התקרבו שני הצדדים בעמדותיהם

מאת שלומי שפר

מקורבים למו"מ בין בעל השליטה בחברת הפניקס , יוסי חכמי, לבין הקונים, קבוצת מאיר שבבעלות יעקב שחר וישראל קז, העריכו אתמול כי העסקה מתקרבת לסיומה. בפגישה שנערכה אתמול בין נציגיו של חכמי לבין נציגי הקונים התקרבו שני הצדדים בעמדותיהם, והצדדים החליטו לחדש את המו"מ באופן אינטנסיווי, ככל הנראה על מנת להביא לסיומו בימים הקרובים.

לדברי המקורבים, ככל הנראה תסוכם העסקה ביומיים הקרובים. שחר, שלאחרונה מיעט להתבטא בעניין, אמר כי בחודש האחרון כמעט שלא היה מעורב בעסקה, וכי כשיחולו התפתחויות תצא הודעה. מקורבים לשלמה אליהו, המחזיק ב-38% ממניות הפניקס, אמרו אף הם כי יש התקדמות במו"מ.

ככל הנראה החליטו הצדדים להתפשר בעניין השיפויים. מקורב למו"מ אמר כי מכירת חברת ביטוח היא עניין מורכב, וכי הדו"חות הכספיים מבוססים בחלקם על הערכות של תביעות תלויות. לכן, ככל הנראה החליטו הצדדים להתפשר בנושא השיפויים האפשריים, שכן שניהם מעוניינים להוציא את העסקה לפועל.

עד כה התמהמה המו"מ בשל דרישתו של שחר לקבל מחכמי ערבות אישית על מהימנות המאזנים של החברה. חכמי סירב, והמו"מ נקלע לקשיים. משך תקופה ארוכה לא התנהלו מגעים בין הצדדים, גם משום שחלק מהמעורבים שהו בחו"ל. חכמי אמר באחרונה כי הוא פסימי לגבי הסיכויים להגיע להסכמה, אך מקורבים למו"מ מטעמו אמרו כי אינם יודעים מדוע אמר זאת, וכי יש סיכוי גדול שהמו"מ יסתיים בהצלחה.

המו"מ למכירת הפניקס מתנהל כבר חודשיים, וידע עליות וירידות רבות. בעל השליטה בחברה ויו"ר הדירקטוריון בה, יוסי חכמי, מחזיק יחד עם אחותו, ניצה קנפר, ב-58% ממניות החברה. חכמי מנהל את המו"מ באמצעות עו"ד פנחס רובין ואת קבוצת מאיר מייצגים עורכי הדין ישראל קנטור ודליה טל.

על פי סיכומים שכבר הושגו, מכירת מניותיו של חכמי וקנפר תתבצע לפי שווי חברה של 500 מיליון דולר, המגלמים את פרמיית השליטה בחברה. לפיכך יקבל חכמי עבור מניותיו כ-290 מיליון דולר.

איש הביטוח שלמה אליהו, המחזיק כאמור בכ-38% ממניות החברה, מנהל את המו"מ על מכירת חלקו באמצעות עו"ד רם כספי. לפני כחודש הגיע אליהו להסכמה עם שחר על מחיר של 150 מיליון דולר עבור מניותיו, לפי שווי חברה של 400 מיליון דולר. חברת הפניקס נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully