וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בוחנת נתבי-על של שארלוטס-ווב, סיסקו וג'וניפר להקמת שדרת תקשורת

הארץ

13.6.2001 / 9:51

מאת הדר חורש

בזק בוחנת את רכישת הנתב Aranea-1 של חברת שארלוטס-ווב (Web Charlotte's) עבור הרשת העתידית של בזק. בימים אלה משווה בזק את ביצועי הנתב של שארלוטס-ווב עם ביצועי נתבים דומים מתוצרת ג'וניפר וסיסקו .

ארנאה-1 נמנה עם קבוצת נתבי-על המשמשים לניתוב תקשורת נתונים בקצב של עשרות גי'גה-ביט לשנייה. זהו נתב מהיר במיוחד המתחרה בעיקר בנתבים הגדולים מתוצרת Juniper Cisco, ו-Avici. מקורות בתעשיית התקשורת העריכו כי לארנאה-1 יש יתרון במהירות מנוע הניתוב שלו, המגיעה ל-160 ג'יגה-ביט לשנייה, וכי הוא מתאים בעיקר להצבה בשדרת רשת התקשורת. נתבי סיסקו וג'וניפר נופלים בדרך כלל מהארנאה במהירות הניתוב שלהם, אך הם בעלי יתרון בתחום התוכנה. על כן, הם עדיפים לביצוע מטלות ניתוב מתוחכם, הנדרש בצומתי ההתחברות שבין רשתות תקשורת גדולות.

תקשורת הנתונים ברשת מועברת באמצעות יחידות מידע הנעות כחבילות. כל חבילה כוללת גם את כתובת היעד שלה. הנתב אחראי על קליטת חבילות המידע, מיונן על פי הכתובות ושליחתן בנתיב המהיר ביותר ליעד. איכות הנתב נבחנת על פי מהירות המיון והשיגור של חבילות המידע, דיוק פעולתו ויכולתו לנתב אותן במסלול מועדף.

בזק בוחנת את הנתבים כדי לבנות רשת תקשורת עתידית, שתתבסס על טכנולגיית IP (פרוטוקול אינטרנט). בבזק סירבו אתמול להתייחס לבחינות שעובר הנתב של שארלוטס-ווב והצלחתו לעומת שרתים מתחרים. לפני שלושה חודשים כשל הארנאה-1 במבחן שערך המגזין המקצועי LightReading. בעקבות זאת, שיפרה שארלוטס-ווב את התוכנה, וביצעה ביוזמתה מבחן חוזר, שהראה, לדבריה, כי הליקויים תוקנו.

שארלוטס-ווב נמנית עם קבוצת MRV Communications האמריקאית. החברה הוקמה ב-1998 על ידי אילן שמעוני, איל דגן ואלי שטיין, ומרכז הפיתוח שלה נמצא ביקנעם. החברה מונה כ-130 עובדים ועד כה הושקעו בה כ-75 מיליון דולר. קשיים טכנולוגיים וסכסוכים בהנהלת החברה עיכבו את הכרזת המוצר הראשון שלה בכחצי שנה. החברה הכחישה בעבר ידיעות שעל פיהן עמדה למכירה לאחד מיצרני מערכות התקשורת הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully