וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נוקיה מתאוששת ומובילה לעליות במניות השבבים וציוד הטלקום

יהודה שויצר

13.6.2001 / 17:36

ברודקום רושמת עלייה של 7%; נוקיה עולה ב-5% לאחר שצללה אתמול בעקבות אזהרת הרווח

בורסות אירופה מתאוששות מהמהלומה שהטיחה בהן יצרנית מכשירי הסלולר המובילה בעולם, נוקיה, ורושמות עליות שערים. את העליות מובילות יצרניות ציוד הטלקום והשבבים, המפסידות הגדולות של יום המסחר אתמול. בלונדון עולה הפוטסי ב-0.6%, בפרנקפורט מתחזק הדקס ב-0.8% ובפאריס עולה ה-CAC 40 ב-1%.

נוקיה מתחילה להתאושש מהמכה הקשה שחטפה אתמול. המניה, שצללה אתמול ב-19% לאחר שאמרה כי האטה בביקוש בשוק תפגע ברווח למניה ובהכנסות ברבעון הנוכחי, עולה ב-5%. החברה ציינה באזהרה כי היא צופה עתה רווח של 0.15-0.17 יורו למניה, לעומת תחזיות קודמות של 0.2 יורו למניה. אריקסון, המתחרה משוודיה, עולה ב-2% ואלקטל רושמת עלייה של 0.5%.

בריטיש טלקום ממשיכה במאמציה לצמצם את חובותיה העצומים. מונופול הטלפוניה לשעבר, שחייב כ-39 מיליארד דולר עקב הוצאות על רשיונות G3, מכר נכסי נדל"ן בהיקף של 3.1 מיליארד דולר. מניות החברה עולות לאור מהלך זה ב-1.4%.

מניות השבבים, שאיבדו גובה אתמול לנוכח התחזית העגומה של נוקיה, רושמות עליות באירופה. אינפיניון עולה ב-1.1%, ברודקום רושמת עלייה של 7% ו-ARM הולדינג מתחזקת ב-3%.

אזהרת רווח לחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה שולחת המניה לירידה של 5% בפרנקפורט. חברת התעופה קיצצה את תחזית הרווח לשנת 2001 ב-25% לנוכח עלייה חדה בשכר הטייסים וצמיחה איטית מהצפוי בהכנסות. חברת התעופה הגדולה באירופה צופה רווח תפעולי של 750 מיליון יורו (641 מיליון דולר) בשנת 2001, לעומת תחזיות לרווח תפעולי של מיליארד יורו.

חברת המדיה גרנדה ציינה היום כי התחזיות שלה להכנסות מפרסום נשארו מעורפלות. החברה דיווחה על ירידה של יותר מ-10% בהכנסות מפרסום בשלושת הרבעונים האחרונים. למרות אי הבהירות לגבי ההכנסות העתידיות של החברה עולה המניה ב-1.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully