וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיידרמן הולך לכלא: שני בכירים בחברת הקומיקס סטאן לי מדיה מואשמים בהונאת מניות

יהודה שויצר

13.6.2001 / 13:07

חשד כי בכירים בחברה המקוונת, שהביאה לעולם את אקסמן וספיידרמן, הריצו את מניית החברה על מנת למכור את החזקותיהם ברווח

בכירים בחברת המדיה המקוונת סטאן לי מדיה מואשמים בהונאת מניות. מכתב האישום עולה כי פיטר פול, אחד ממייסדי החברה שהביאה לעולם את הקומיקס ספיידרמן ואקסמן, וסגן נשיא החברה, סטפן גורדון, נעצרו בחשד שהריצו את מניית החברה על מנת למכור את החזקותיהם ברווח. ראוי לציין כי סטאן לי, מייסד החברה, אינו מעורב בהונאת המניות.

מהדיווח עולה כי פול, בשיתוף עם גורדון, פנו לאנליסט ג'פרי פיטסבורג ולצ'ארלס קוש, מקדם מניות, על מנת שאלה יריצו את מניית החברה. גורדון ופול לוו סכום כסף ממריל לינץ', כשמניית החברה הושמה כערבון להלוואה. את הכסף הזרימו הנאשמים לחברה דרך חשבונות בנק סודיים ובמקביל מכרו מניות שלהם בחברה, מבלי לגרום למניה לצנוח. על פי ההערכות, הונאה זו גרמה למשקיעים הפסד של יותר מ-25 מיליון דולר.

"בסיפור זה אין גיבורי על והוא כלל לא קומי", אמר אלן וינגארד, מצוות התביעה בפרשה, והדגיש כי זהו סיפור עצוב של מרמה ותאוות בצע. "הטכניקה בה השתמשו הנאשמים איפשרה להם למכור מניות, ללא השפעה על מחיר המניה", אמר וינגארד וציין כי העונש המקסימלי על עבירה זו הוא עשר שנות מאסר וקנס של מיליון דולר. כל הנאשמים נעצרו ושוחררו בערבות עצמית.

סיפורה של חברת מדיה כושלת

חברת סטאן לי מדיה נוסדה ב-1999 על ידי סטאן לי, יוצר קומיקס אגדי. הסרט "אקס-מן", המבוסס על סדרת הקומיקס שלו, היה אחד הלהיטים הגדולים של השנה האחרונה בבתי הקולנוע. סטאן לי מדיה ביקשה לנצל את כוחו של האינטרנט כדי ליצור ולהפיץ תוכן דיגיטלי באמצעותו. אולם בדומה לחברות אחרות בתחום - כמו פסאודו פרוגרמס ודיגיטל אנטרטיימנט - נקלעה לקשיים פיננסיים. מניית החברה צנחה מאז הנפקתה במאי ב-95%.

סטאן לי מדיה הודיעה בחודש דצמבר על השעיית פעילותה ופיטורי מרבית עובדיה. הגורם להכרזה היה חוסר יכולתה של החברה, המפעילה אולפן תוכן דיגיטלי, להשיג הלוואת גישור. עוד מסרה החברה כי ירידת מחיר מניית החברה לפחות מדולר אחד מונעת את השלמת המאזן של ההסכם להלוואת גישור ומימון לפי מניות, עליו הודיעה החברה בתחילת דצמבר.

סטאן לי מדיה הגישה בפברואר בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. מנכ"ל ונשיא סטאן לי מדיה, קנת וויליאמס, אמר בהודעה מטעמו כי אחרי שבחנו את כל האפשרויות שעומדות בפניהם, החליטו הנהלת החברה ומועצת המנהלים שלה כי הדרך הטובה ביותר להגדלת שווי החברה היא הגשת בקשה להגנה מפני פשיטת רגל במקביל לנסיונות למכירת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully