וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מניית בנק לאומי עלתה ב-2.2% במחזור שיא של 228 מיליון שקל

אילן מוסנאים

13.6.2001 / 18:09

המעו"ף עלה ב-2.8% במחזור בינוני של 428 מיליון שקל; מחר יום האקס דיווידנד של בנק לאומי שיחלק 806 מיליון שקל; עלייה ממוצעת של כ-3% בקבוצת אי.די.בי

אחרי ארבעה ימים רצופים של ירידות סיימה הערב הבורסה של תל אביב יום מסחר חיובי בעליות חדות של כ-2.5% במדדים המובילים, תוך מחזור גבוה של 428 מיליון שקל.

המדדים - שאתמול נפלו בשל החשש מהכישלון המסתמן לניסיונות התיווך בין ישראל והפלשתינאים של ראש הסי.אי.איי, גורג' טנט, ובשל החשש מנפילה חדה בנאסד"ק, תיקנו היום כלפי מעלה לאחר שחלו התפתחויות חיוביות בשני העניינים.

המסחר נפתח הבוקר בעליות של כ-2%, שנמשכו לאורך כל שעות הבוקר והצהריים המוקדמות. לקראת שעות הצהריים המאוחרות, בעקבות התחזקות האופטימיות בחוזים על הנאסד"ק, נרשמה התחזקות נוספת, והמעו"ף הגיע לעלייה של 3.3%, שנחלשה בהמשך כשהנאסד"ק נפתח בירידות של כ-0.5%.

מדד המעו"ף ננעל בעלייה של 2.79% לרמה של 418.98 נקודות ומדד ת"א עלה ב-2.28% לרמה של 410.54 נקודות. התל-טק רשם עלייה של 2.43%.

מחזורים ערים במניות הבנקים

פעילים בשוק ציינו כי היינו עדים ליום מסחר ירוק בבורסה, כשמניית בנק לאומי סוחפת אחריה את המדדים הכבדים שתיקנו מעט את הירידות שנרשמו בימים האחרונים.

הפעילים ציינו עוד, כי המדדים נהנו במשך היום מהעליות שנרשמו בבורסות אירופה והאופטימיות ששיקפו החוזים העתידיים על הנאסד"ק שסיפקה דלק למדדים הכבדים להמשך העליות, ושהתבדתה עם פתיחת המסחר.

מניות הבנקים הגדולים ריכזו היום עניין רב, כשמניית בנק לאומי ריכזה מחזור ענק של 228 מיליון שקל, הגבוה ביותר שלה אי פעם, ועלתה ב-2.2%. מניית בנק הפועלים עלתה ב-1.7% במחזור של 43 מיליון שקל ומניית בנק דיסקונט עלתה ב-2%.

מחר יחול יום האקס דיווידנד של מניית בנק לאומי ומכאן העניין שהמניה ריכזה בתקופה האחרונה. הבנק יחלק 806 מיליון שקל לבעלי המניות שלו, או 57 אגורות למניה - המהווים תשואת דיווידנד של כ-6.5% למניה. בנוסף פעילים בשוק ההון העריכו שייתכן שגורמים שונים בבנק ניצלו את הפעילות הערה להגדלת אחזקותיהם בבנק לקראת ההתמודדות על מכירת גרעין שליטה בו.

המלצת "החזק" למניית בנק הפועלים

הבוקר הותיר האנליסט סטיבן לוי את המלצת ה"החזק" למניית בנק הפועלים ומחיר יעד של 12.2 שקל, הגבוה ב-23% ממחירה בבורסה. לוי מקצץ את תחזית הרווח למניה של הבנק ב-12% לרמה של 1.09 שקלים.

קבוצת אי.די.בי, שספגה ירידות חדות בימים האחרונים, הובילה היום את ההתאוששות בבורסה. מניות אי.די.בי אחזקות עלתה ב-2.6%, אי.די.בי פיתוח עלתה בכ-2.6%, דסק"ש עלתה ב-3.1% ומניית כלל תעשיות עלתה בשיעור של 3.6%.

מניית חברת השקם ריכזה בשעה זו מחזור ער של 980 אלף שקל, ורושמת עלייה חדה של 19.2%.

נייס וכור מתקנות

מניית כור , שצנחה אתמול ב-8% והשלימה נפילה של 21% מתחילת החודש, התאוששה היום ועלתה ב-4.1% במחזור של 8 מיליון שקל. כור נסחרת היום בשפל של שנים רבות והידרדרה לשווי של פחות מ-530 מיליון שקל.

מניה נוספת שתיקנה היום נפילה מהימים האחרונים היא נייס , שעלתה ב-1.7% במחזור של 4 מיליון שקל. נייס איבדה בשני ימי המסחר הקודמים כ-11%.

מניות ארביטראז' נוספות שבלטו בעליות שערים הן טבע שטיפסה ב-3.2% במחזור של 20 מיליון שקל, ריטליקס שעלתה ב-3.6% ופורמולה שקפצה ב-4.3%.

חוזה ענק לאלקטרוניקס ליין

מניית מגדל ביטוח עלתה ב-3.8% במחזור של 1 מיליון שקל. המניה איבדה אתמול 2.8%, למרות שבנק הפועלים העלה את המלצתו לחברה מ"החזק" ל"קנייה" והציב לה מחיר יעד של 4.9 שקלים - גבוה בכ-17% ממחירה הבוקר.

מניה נוספת שנהנתה מהמלצה חיובית היא שופרסל , שזכתה להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות מנורה גאון, שקובע לה מחיר יעד של 17.3 שקל - גבוה ב-14% ממחירה של המניה בבורסה. המניה עלתה ב-1.1% במחזור של 2 מיליון שקל.

מניית אלקטרוניקס ליין טיפסה ב-3.3%. החברה דיווחה אתמול כי קיבלה הזמנת ענק בהיקף של 43 מיליון דולר מחברה בינלאומית. אספקת ההזמנה תתפרש על פני 3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully